مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : علي الأكبر ابن الشهيد أبي‌عبدالله الحسين بن علي(ع)
محل نشر : عراق
ناشر : عتبه امام حسین
تاریخ انتشار : ۱۴۳۵ ه.ق
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 207
قطع : وزیری
زبان : عربی
جستجو در Lib.ir

علي الأكبر ابن الشهيد أبي‌عبدالله الحسين بن علي(ع)

درباره شخصیت و تاریخ زندگانی حضرت علی اکبر علیه السلام

کتاب علي الأكبر ابن الشهيد أبي‌عبدالله الحسين بن علي(ع)، تاریخ زندگانی حضرت علی اکبر علیه‌السلام از ولادت تا شهادت در کربلا را به همراه بیان خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی ایشان بررسی و نقل کرده است.

مطالب نخست کتاب، به شخصیت‌شناسی و معرفی مادر حضرت علی اکبر اختصاص دارد و نیاکان و اقوام ایشان را معرفی کرده و از حضور نداشتن وی در کربلا سخن گفته است.

در ادامه از ولادت علی اکبر، تاریخ ولادت، کنیه و لقب او سخن به میان آمده است. صفات و ویژگی‌های اخلاقی و خلقی ایشان و سخنان امام حسین(ع) و دیگران درباره او از دیگر مطالب است که نویسنده به‌طور اختصار بیان کرده است.

همراهی علی اکبر با امام حسین(ع) به‌اضافه ذکر برخی از حوادث مسیر تا حضورشان در کربلا و وقایع شب و روز عاشورا تا شهادت ایشان، مطالب بخش دیگر کتاب را تشکیل داده است.

نویسنده در ادامه به تحلیل برخی از سخنان و رفتارهای امام حسین(ع) در خصوص علی اکبر نظیر شبیه دانستن وی به رسول خدا(ص) یا قرار دادن انگشتر در دهان ایشان، پرداخته است.

در خاتمه مطالبی پیرامون فواید زیارت امام حسین(ع)، مرقد علی اکبر و عزاداری برای ایشان بیان شده است.

ترجمه های کتاب:

ترجمه با عنوان«زندگانی علی اکبر(ع)»،‌ توسط امیرحسین لولاور، انجام شده و انتشارات صیام در سال ۱۳۸۰، آن را منتشر کرده است.