تاريخ : یکشنبه 1398/8/26 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 69230
نیاز امروز جوامع، انتقال فرهنگ حدیثی، به جوانان است

نیاز امروز جوامع، انتقال فرهنگ حدیثی، به جوانان است

رئیس امارت شرعیه هند در دیدار پژوهشگران دارالحدیث، با تاکید بر جایگاه حدیث، نیاز امروز جوامع بشری را حرکت در مسیر احادیث اهل بیت(ع) بیان کرد و گفت : نیاز امروز جوامع، انتقال فرهنگ حدیثی، به جوانان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، انیس الرحمن قاسمی نیز در این دیدار با اشاره به علاقه مندی مردم هند به ایران و زبان فارسی، این علاقه را ناشی از مرکزیت حدیث و آثار حدیثی در ایران و تدوین منابع متعدد به زبان فارسی دانست.

این عالم هندی با بیان اینکه کشور هند در ۲۰۰ سال گذشته مرکز حدیث بوده افزود: در حال حاضر نیز مراکز حدیثی در دیوبند و سهارانپور و دیگر شهرهای هند فعالیت می کنند.

رئیس امارت شرعیه ضمن ابراز نگرانی از انحرافات اخلاقی و فرهنگی در جوامع امروزی شیوه صحیح انتقال آموزه های حدیثی را تنها راه نجات و رهایی از مشکلات دانست.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبائیدر این دیدار ضمن تبیین فعالیت های حدیثی موسسه دارالحدیث، بر ضرورت تلاش برای روزآمد نمودن آموزه های حدیثی و نحوه انتقال آن به مخاطبان و تلاش همه جانبه برای به روز کردن آموزه های حدیثی تأکید کرد.

وی با بیان فرازهایی از سیره پیامبر اعظم الگوی رفتاری ایشان را نسخه جهانی تربیت و اخلاق معرفی کرد.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث با بیان جایگاه کشور هند در ترویج حدیث، به ظرفیت های فرهنگی موجود در میان مردم و عالمان این کشور برای ایفای نقش جهانی حدیث اشاره کرد.

بازدید از کتابخانه تخصصی علوم حدیث موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، از دیگر برنامه های گروه هندی بود.

انیس الرحمن قاسمی از علمای برجسته دیوبندیه هند و رئیس امارت شرعیه به اتفاق هیئت همراه به دعوت امور بین الملل دارالحدیث روز یکشنبه ۲۶ آبانماه از مؤسسه دارالحدیث قم بازدید کرد.

در این دیدار یک دوره کتاب «سیرة النبی الاعظم» به هیأت هندی اهدا شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :