تاريخ : یکشنبه 1391/2/24 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6891
نيازمند بهره گيری از آثار ارزشمند دارالحديث هستيم

نيازمند بهره گيری از آثار ارزشمند دارالحديث هستيم

معاون دانشكده الهيات دانشگاه آنكارا: كارهای ارزشمندی در بخش علوم حديث، در اين مؤسسه انجام گرفته است. نيازمند بهره گيری از آثار ارزشمند دارالحديث هستيم و تلاش می كنيم تا زمينة استفاده از اين آثار برای ما فراهم شود.

به گزارش پایگاه حدیث نت، بنيامين ارول معاون دانشكده الهيات دانشگاه آنكارا و رئيس پروژه حديث سازمان ديانت و جمعی از مسؤلان اين دانشگاه عصر سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ضمن بازديد از بخش های مختلف مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث با رئيس دانشگاه علوم قرآن و حديث ديدار و گفتگو كردند.
بنيامين ارول ضمن ابراز خرسندی از حضور مجدد در مؤسسه دارالحديث گفت: كارهای ارزشمندی در بخش علوم حديث، در اين مؤسسه انجام گرفته است. نيازمند بهره گيری از آثار ارزشمند دارالحديث هستيم و تلاش می كنيم تا زمينة استفاده از اين آثار برای ما فراهم شود تا بتوانيم پروژه های حديثی بسياری را به سرانجام برسانيم.
وی تصريح كرد: زمينه های بسيار خوبی در باب حديث اهل سنت و حديث شيعه برای پژوهش وجود دارد كه ما می توانيم با انجام تحقيقات مشترك به نتايج خوبی برسيم. ترجمه آثار اين مؤسسه به زبان عربی برای دانشگاه آنكارا كارامد است.
اسماعيل حقی، رئيس دانشكده و از مسؤولان سازمان ديانت و از اعضای شورای فتوای سازمان ديانت تركيه در اين جلسه گفت: اولين باری است كه به ايران سفر می كنم و خوشحالم از اينكه از نزديك با بخش های مختلف مؤسسه دارالحديث آشنا می شوم.
وی گفت: دانشكده الهيات آنكارا قديمی ترين مركز آموزش در مسائل دينی است كه در تركيه تأسيس شده است. يكی از رشته هايی كه در اين دانشكده تدريس می شود درشته حديث است و ما نيازمند مباحثی چون روش فهم حديث و آسيب شناسی احاديث هستيم تا بتوانيم منابع حديثی را با روش كارامدی مورد ارزيابی قرار دهيم. همچنين قرآن و سنت دو منبع اصلی دين است كه می تواند به عنوان نقاط مشترك ما را به اهداف والايی برساند.
رئيس دانشگاه علوم قران و حديث نيز در اين نشست گفت: رويكرد دانشگاه قرآن و حديث محور قرار دادن قرآن و حديث در پژوهش هاست حتی رشته هايی چون اخلاق و روانشناسی با محوريت قرآن و حديث پژوهش می شود.
حجت الاسلام و المسلمين«صادقی» افزود: ما هم اعلام آمادگی دانشگاه قرآن و حديث را جهت تفاهم و تبادل استاد و دانشجو اعلام می كنيم و هيچ محدوديتی در اين باره نداريم.
در پايان اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين صادقی با حضور دو تن از اساتید دانشگاه آنکارا برای طی کردن دوره های مطالعاتی و آشنائی هرچه بيشتر با دست آوردهای حديثی مؤسسه موافقت کرد. همچنبن اسماعيل حقی نیز از حضور اساتید دانشگاه قران و حدیث در دانشگاه آنکارا استقبال کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :