تاريخ : چهارشنبه 1395/11/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 56309
تفاهمنامه همکاری انتشارات دارالحدیث با انتشارات دانشگاه رضوی

تفاهمنامه همکاری انتشارات دارالحدیث با انتشارات دانشگاه رضوی

این تفاهم نامه که به امضای معاون پژوهشی و مدیر عامل انتشارات دانشگاه رضوی از یک سو و معاون فرهنگی و مدیر عامل انتشارات دارالحدیث از سوی دیگر رسید زمینه های همکاری در تولید چاپ و توزیع را بین دو طرف فراهم آورده است .

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیادر گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث اظهار داشت:
تلاش خواهیم کرد با بهره گیری از پتانسیل موجود طرفین منشورات طرفین در قم و مشهد به دست علاقمندان برسد و ضمن مبادله آثار به تولید مشترک آثار نیز اهتمام خواهیم داشت .

وی همچنین اظهار امیدواری کرد از تفاهمنامه زمینه همکاری دانشگاه علوم اسلامی رضوی را با دانشگاه قرآن و حدیث فراهم آورده و در آینده ای نزدیک شاهد فعالیت های مشترک آموزشی و پژوهشی نیز توسط دو دانشگاه مذکور باشیم .

مدیرعامل انتشارات دارالحدیث گفت : در راستای پاسخگویی به سؤالات جوانان  در مورد نماز و چرایی ادای آن و ده ها چرای دیگر کتاب از نماز بیشتر بدانیم تالیف و تلاش کرده است با قلمی ساده و روان به ای پر سشها پاسخ داده شود به گونه ای که خواننده مجاب شود و پاسخ پرسش خود را دریافت کند. سبحانی نیا خواندن این کتاب را به همه جوانان عزیز توصیه کرد تا درخت اعتقاداتشان در کوران شبهات و اشکالات جهان امروز ریشه دوانده و متزلزل نگردد.

برخی از پرسشهایی که در این کتاب که با عنوان «از نماز بیشتر بدانیم»  به آنها پاسخ گفته شده عبارت است از:

چرا نماز می خوانیم؟، چرا باید نماز را به عربی خاند؟، چرا باید در نماز بر مهر سجده کنیم ؟ و ....، چه کنیم تا از نماز خواندن خود لذت ببریم؟، چگونه به فرزندان خود بیاموزیم که مراقبت بر نماز خود داشته باشند؟، آیا بهتر نیست با زبان مادری با خدا نجوا کنیم تا از نماز خود لذت بیشتر برده تاثیر بپذیریم؟

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا افزود: از سلسله کتابهای بیشتر بدانیم که با سبک سؤال و جواب تدوین شده تاکنون عناوین ذیل منتشر شده است:

از نماز بیشتر بدانیم
از قرآن بیشتر بدانیم
از عاشورا بیشتر بدانیم
از رمضان  بیشتر بدانیم
از امام مهدی بیشتر بدانیم
از احادیث پزشکی بیشتر بدانیم

معاون فرهنگی و هنری دارالحدیث اظهار داشت:
در راستای ترویج فرهنگ دینی و نشر معارف اسلامی کتاب دیگری را که ناظر به یک آسیب اجتماعی امروز است نیز تولید و منتشر نموده است که مخاطب آن بیشتر دختران جوان و بانوان گرامی کشور است. این کتاب برای تبیین و ترویج ارزش های حجاب ده ها قطعه زیبای ادبی در موضوع حجاب ارائه نموده است که خوانندهرا با خود به حس و حال زیبایی میبرد و در ضمن برخوردانی از متنی دلنشین فلسفه حجاب را نیز برای مخاطب قابل درک می کند.

دکتر سبحانی نیا افزود: امروز اعتقادات دینی و رفتارهای ارزشی جامعه و بویژه جوانان مورد هجوم تمام عیار رسانه های مختلف غیر رسمی قرار گرفته است و دشمن با تمام قوا دینداری فرد فرد جامعه را در سطح وسیعی بمباران می کند و یا از تهاجم به این ارزشهاحمایت می کند . در چنین شرایطی اگر دست اندرکاران امور فرهنگی به فکر ساختن پناهگاه هایی از جنس فکر و ادندیشه نباشند و اگر خانواده ها در اندیشه پناه گرفتن خود و فرزندانشان در این پناه گاه ها نباشند نه تنها دیانت بلکه عِرق ملی و فرهنگی ایرانی جامعه بر باد رفته و دشمن نابکار،ناجوانمردانه خاکریزها را یکی پس از دیگری فتح خواهد نمود. نماز و حیا و عفاف دو خاکریز مستحکم جامعه دینی ماست که مدتهاست در معرض تهاجم استو بایدبا تمام قوا از این دو خاکریز محافظت نمود .

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :