تاريخ : پنج شنبه 1391/11/12 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27379
تاکید بر تقويت روحيه برادري بين مسلمانان جهان

تاکید بر تقويت روحيه برادري بين مسلمانان جهان

حجت الاسلام و المسلمین«سبحانی نیا» يكي از راهكارهاي گسترش وحدت اسلامي در ميان مسلمانان را جلوگيري از نشر آثار تفرقه انگيز در محيط اسلامي دانست و گفت: عواملي كه به اختلافات مذهبي ميان سني و شيعه دامن مي‌زنند، عوامل استکبار هستند.

به گزارش پایگاه حدیث نت، جمعی از مهمانان بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، بعدازظهر چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه، ضمن بازدید از بخش های مختلف مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، با معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل مؤسسه دیدار و گفتگو کردند.
با توجه به رونمایی از کتاب «مدارك فقه أهل السنة على نهج وسائل الشيعة» با حضور آیت‌الله رى‌شهرى و دكتر على لاریجانى در مراسم اختتامیه بیست‌وششمین كنفرانس بین‌المللي وحدت اسلامی، مهمانان با فعالیت های مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، که زمینه تالیف این کتاب ارزشمند را فراهم کرده، بیشتر آشنا شدند.
گفتنی است، این كتاب تلاش در مسیر وحدت و تقریب مذاهب اسلامى است و در اين پژوهش جامع بيش از ۲۰۰ عنوان كتاب از مصادر دست اول حديث نزد اهل سنت كه حجمى بالغ بر ۱۰۰۰ جلد كتاب را در بر مى گيرد، مورد استفاده قرار گرفته است.
این كتاب كه توسط پژوهشگران دارالحدىث در قم جمع‌آورى شده است، مجموعه اى ۲۰ جلدى از احادیث فقهى را تشكیل خواهد داد كه اگر در كنار كتاب ۳۰ جلدى وسائل الشيعه قرار گيرد مجموعه اى ۵۰ جلدى از احادیث فقهى اسلامى را تشكیل خواهد داد.
در این كتاب تنها از احادیث مشترك اهل سنت و شیعه استفاده نشده است و موارد اختلافى هم آمده است. این مجموعه در صورت اتمام، مى تواند در كاهش اختلاف‌ها و تنش‌هاى مذهبى از منظر فقهى تأثیر گذار باشد.
يادآوری می شود، مراسم اختتامیه بیست‌وششمین كنفرانس بین‌المللي وحدت اسلامی ۹ بهمن ماه با حضور علي لاریجانی،‌ رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ «غلامعلی حداد عادل»،‌ آیت‌الله ری‌شهری و تنی چند از شخصىت‌های تقریب از ۱۰۲ كشور اسلامى در سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :