مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : محمد(ص) در اروپا
پديدآورنده : مینو صمیمی
مترجم : عباس مهرپویا
محل نشر : تهران
ناشر : انتشارات اطلاعات
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1382ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 519
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

محمد(ص) در اروپا

داستان هزار سال افسانه سازی و دروغ پردازی در غرب در باره رسول گرامی اسلام(ص)

تلقی سراسر اشتباهی که غربیان از شخصیت حضرت رسول اکرم(ص) در سال های متمادی بر اثر تبلیغات گوناگون پیدا کرده اند، به راحتی از ذهن انسان غربی قابل زدودن نیست. در مقابل، شناخت درست ما از سیر تاریخی این اهانت ها، در به کارگیری شیوه های کارآمدتر از سوی مبلّغان و سیاست گذاران تبلیغات دینی در سطح بین المللی نقش ویژه ای خواهد داشت.

این اثر، تحلیلی است گسترده و نقادانه از تصویر ساختگی، غیرواقعی و ضد تاریخی که از اسلام و شخصیت و ویژگی های اخلاقی پیامبر اسلام در آثار شماری از نویسندگان، نقاشان، شاعران، شرق شناسان و فلاسفه مسیحی اروپایی ترسیم شده و در طول هزاره گذشته در افکار عمومی جای گرفته است.

نویسنده نشان می دهد که چگونه این تصویر منفی و بی اساس، کلیشه وار، از نسلی به نسل دیگر در کشورهای اروپایی انتقال یافته و به ندرت مورد سؤال و تردید قرار گرفته است.

دو فصل اول کتاب به شرح حال و زندگی و صفات اخلاقی و آموزش های حضرت محمد(ص)مربوط است که براساس توصیف مشروح اولین تاریخ نویسان اسلامی و شواهد موجود در متن قرآن تهیه و تنظیم شده است.

نویسنده در فصل سوم، ارزش های معنوی اسلام و اصول یکتاپرستی و نقش حیاتی و معنوی این آموزه ها و در فصل های بعدی برداشت نادرست افرادی مانند ولتر و مارتین لوتر را از آموزه های اسلام و شخصیت پیامبر نقد و بررسی کرده است. در پایان کتاب نیز با بررسی رمان پر سر و صدا و اهانت آمیز آیات شیطانی سلمان رشدی، ارتباط مستقیم آن با سنّت دیرینه افسانه پردازی غرب و جعل تاریخ اسلام ترسیم شده است.