مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : امام حسین(ع) و واقعه کربلا در آثار علامه شهید مطهری
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : دفتر تبلیغات اسلامی قم
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 48
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

امام حسین(ع) و واقعه کربلا در آثار علامه شهید مطهری

فهرست راهنمای موضوعاتی درباره امام حسین(ع) و واقعه کربلا از مجموعه مجموعه آثار شهید مطهری

کتاب ـ همان طور که از عنوان آن پیداست ـ فهرست راهنمای موضوعاتی درباره امام حسین(ع) و واقعه کربلا از مجموعه آثار شهید انقلاب اسلامی آیه اللّه مرتضی مطهری رحمه الله است. سخن گفتن و یا نوشتن درباره امام حسین(ع) از همه کس نه میسر است و نه روا، مگر کسانی که شناخت کافی از ابعاد وجودی آن حضرت پیدا کرده و در مقام عمل نیز زوایایی از سیره حضرت را لمس کرده و درد عدالت خواهی و حق جویی را احساس کرده باشند و در این راه ثابت قدم مانده باشند. علامه شهید مطهری از جمله کسانی است که دارای این ویژگی است و وظیفه خویش را در مدت کوتاه عمر پربرکتش به نحو احسن انجام داده است. ایشان هم علما و هم عملاً امام خویش را شناخت و در معرفی شخصیت واقعی آن حضرت به جامعه و زدودن پیرایه های جاهلان و رد غرض ورزیهای معاندان نسبت به اهل بیت(ع) نقش اساسی ایفا نمود و سرانجام جان خویش را در این راه گذاشت.

مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی ـ پژوهشگاه ـ (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) آثار گفتاری و نوشتاری آن مرحوم را از طریق نمایه سازی، طبقه بندی و تنظیم نموده و به صورت نرم افزاری با عنوان «مطهر» در اختیار دانش پژوهان قرار داده که این کتابچه برگرفته از همان برنامه کامپیوتری است با این توضیح که از بین موضوعات فراوان آثار شهید مطهری در نرم افزار «مطهر» تنها موضوع «امام حسین و واقعه کربلا» انتخاب شده است و دیگر اینکه این اثر فهرست الفبایی موضوعات مربوطه به آن حضرت و نهضت کربلا است که برای استفاده تفصیلی از موضوعات مطرح شده باید به متن اسناد مربوط ارجاع گردد.

برخی عناوین مطرح شده عبارت اند از: اربعین حسینی، ارزشهای واقعه کربلا، امام حسین(ع) در قرآن، اصحاب امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و واقعه کربلا، سیره امام حسین(ع)، شخصیت و زندگینامه امام حسین(ع)، شعارهای حماسی در واقعه کربلا، علل و عوامل قیام امام حسین(ع)، مردم در واقعه کربلا و مقتضیات زمان امام حسین(ع) و....