تاريخ : یکشنبه 1397/4/24 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 65439
چهاردهمین دوره آزمون اختصاصی دانشگاه قرآن و حدیث، برگزار شد

چهاردهمین دوره آزمون اختصاصی دانشگاه قرآن و حدیث، برگزار شد

در این آزمون که ویژه طلاب بود، و همزمان با قم در تهران، اصفهان و مشهد برگزار شد، 661 داوطلب با هم رقابت کردند که از این افراد 576 نفر در آزمون کارشناسی ارشد و 81 داوطلب هم در آزمون دوره دکترا این دانشگاه شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث،آقای حجت، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث گفت: از ۵۷۶ داوطلب آزمون کارشناسی ارشد در رشته های مختلف حضوری و مجازی در قالب ۱۴۷ نفر زن و ۴۳۳ نفر مرد هستند، در مقطع دکتری نیز ۳۳ زن و ۴۸ مرد شرکت کرده‌اند.از این تعداد ۶۰ نفر ظرفیت مجازی و ۷۹ نفر ظرفیت پذیرش در دوره حضوری پذیرش می شوند.

وی افزود: با توجه به استعداد های مطلوبی که در حوزه  علمیه وجود دارد دانشگاه قرآن و حدیث، هر سال علاوه بر پذیرش دانشجواز طریق آزمون های سراسری سازمان سنجش بخشی از ظرفیت خودش را در مقطع ارشد و دکترا  از طریق آزمون اختصاصی ویژه طللاب تکمیل می کند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به برگزاری آزمون روز جمعه ۲۲ تیرماه گفت: علاقه مندان برای کسب سهمیه در ۸ رشته و گرایش کلام امامیه ،علوم حدیث گرایش های (کلام و عقاید، اخلاق ،تفسیر اثری)علوم قرآن و حدیث ، علوم قرآن وگرایش مستشرقن،روانشناسی اسلامی گرایش مثبت گرا و همچنین رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی به رقابت پرداختند.

وی اظهار کرد: تعداد داوطلبان کارشناسی ارشد به تفکیک محل آزمون بدین شرح است: قم ۳۷۰ نفر، تهران ۶۵ نفر، مشهد ۴۵ نفر، اصفهان ۹۶ نفر.

وی افزود: در مقطع دکتری نیز در ۴ رشته علوم قرآنی و حدیث ، علوم ومعارف نهج البلاغه ، کلام امامیه ، و مدرسی معارف اسلامی داوطلبان رقابت داشتند.

آقای حجت ابراز امیدواری کرد در دهه اول شهریور ماه ۹۷ نتایج اولیه این آزمون اعلام شود و کسانی که در مصاحبه شرکت کنند مشخص شوند و نتایج نهایی نیز درنیمه دوم شهریور ماه از طریق بایگاه  اینترنتی دانشگاه قرآن و حدیثwww.qhu.ac.irبه اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

گفتنی است، تحصیل در برخی رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه قرآن و حدیث به صورت کاملا رایگان و در بقیه رشته ها ۸۰ درصد تخفیف در شهریه ثابت خواهد بود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :