تاريخ : یکشنبه 1397/3/6
کد خبر: 64579

چاپ دوم کتاب «فرهنگ‌نامه توبه» منتشر شد

کتاب «فرهنگ‌نامه توبه» اثر آیت‌الله ری شهری با چاپ جدید روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان چاپ و نشر دارالحدیث در ماه مبارک رمضان اقدام به تجدید چاپ کتاب«فرهنگ‌نامه توبه»برای دومین بار کرده است.

«تفسیر توبه و ارکان آن، ترغیب به توبه و نهی از ترک توبه تعلّل در آن، پذیرش توبه، نمونه‌هایی از کسانی که توبه شان پذیرفته شده، آثار و برکات توبه، انواع توبه» از جمله محوره و عناوین درج شده در این کتاب به شمار می‌رود.

*کتاب «فرهنگ‏نامه توبه»، از جمله فرهنگ‏نامه‏‌هایى است که با هدف تصحیح فرهنگ و تقویت ارزش‌‏هاى رفتارى نگارش یافته است.

در درآمد این فرهنگ‏نامه، توضیحى کوتاه درباره واژه ‏شناسى «توبه» آمده و به کاربرد واژه «توبه» براى خداوند و انسان در فرهنگ قرآن و حدیث، اشاره شده و حقیقت توبه، نیاز همگان به توبه و مقصود از «توبه نصوح» تبیین شده است. در متن کتاب نیز برجسته‌‏ترین ره‏نمودهاى قرآن و احادیث اسلامى درباره «توبه» در ۷ فصل آورده شده است:

در فصل اوّل، معانى متعدّدى براى توبه بیان شده است، مانند:

پافشارى نکردن بر انجام گناه، پشیمانى از گناه، اعتراف به گناه، تصمیم‌‏گیرى جدّى براى تکرار نکردن گناه. در پایان فصل نیز معناى «توبه نصوح» تبیین شده است.

فصل دوم، به تبیین وجوب توبه و فضیلت آن، خرسندى خداوند سبحان از توبه بندگان، ارزش توبه کنندگان، ضرورت شتاب کردن در توبه و توبه دوباره، هشدار درباره امروز و فردا کردن و به تأخیر انداختن توبه و بر حذر داشتن از توبه دروغین، اختصاص دارد.

قیمت درنظر گرفته شده برای این کتاب، ۱۲۰۰۰ تومان است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پایگاه الکترونیکی انتشارات دارالحدیث با منشورات دارالحدیث از جمله این اثر آشنا شوند و در صورت تمایل، امکان خرید اینترنتی از طریق پایگاه‌های انتشارات فراهم شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :