تاريخ : شنبه 1396/10/2 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 62060
سررسید فاطمی منتشر می شود

سررسید فاطمی منتشر می شود

معاون فرهنگی و هنری دارالحدیث از انتشار قریب الوقوع سررسید فاطمی توسط انتشارات دارالحدیث خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سبحانی نیابا اظهار اینکه سال ۱۳۹۷ سررسید نور به وجود نورانی صدیقه طاهره حضرت زهرای مرضیه  اختصاص یافته گفت:
چند سالی است همکاران من در معاونت فرهنگی سررسید نور را به احادیث یکی از معصومان اختصاص داده اند. در سال ۱۳۹۵ سررسید نبوی نور منتسر شد و در آن از احادیث پیامبر اکرم (ص) استفاده شده بود. در سال جاری سررسید نور با عنوان سررسید علوی نور مشتمل بر احادیث امیر مؤمنان علی (ع) است. از این رو سال ۱۳۹۷ به حضرت زهرا (س) اختصاص داده شده است.

مدیر عمل انتشارات دارالحدیث افزود: سبک این سررسیدها اینگونه است که برای هر روز یک حدیث از معصوم و یا در باره معصوم اختصاص داده شده به آن سال انتخاب شده است. بنابراین سرسید فاطمی نیز مشتمل احادیثی است که مادربزرگوار امامان معصوم (ع) بیان فرموده و یا در باره آن حضرت از زبان دیگر معصومان علیهم السلام صادر شده است.

در روزهای جمعه نیز قطعه ای از تاریخ آن حضرت انتخاب شده است.

سبحانی نیا گفت : به نظر ما این سرسید برای آنهایی که می خواهند با تاریخ حضرت زهرا و نیز سخنان و فضایل آن بزرگوار آشنا شوند بسیار مناسب است. از آنجا که سررسید در طول یکسال همراه صاحبش هست به مدت یک سال رنگ و بوی فاطمی خواهد یافت و با آن حضرت به تدریج مأنوس خواهد شد.

دکتر سبحانی نیا در پایان اظهار امیدواری کرد تا مشتاقان حضرتش از این سررسید که هدفمند تولید شده بهره مناسب و کافی ببرند و آثار آن در زندگی استفاده کنندگانش نمود یابد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :