تاريخ : یکشنبه 1396/6/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 60434
ترجمه روان اصول كافي منتشر مي‌شود

ترجمه روان اصول كافي منتشر مي‌شود

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث از انتشار ترجمه روان اصول كافي در آينده‌اي نزديك خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدکاظم طباطباییدر گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ترجمه روان اصول کافی در پژوهشکدۀ علوم و معارف حدیث اظهار کرد‌: جناب آقای حمیدرضا شیخی ترجمه این اثر را بر عهده داشته که چهار جلد اصول کافی را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: توضیحاتی در زمینه شرح برخی عباراتِ مشکل و روایات، به صورت پی نوشت در پایان هر جلد این اثر نیز ذکر شده است.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث با اشاره به تصحیح، تحقیق و انتشار متن کتاب الکافی طی سال‌های گذشته از سوی گروه پژوهشی احیاء و تصحیح متون پژوهشکدۀ علوم و معارف حدیث در پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: ترجمه روان اصول کافی شامل متن اصول کافی به همراه ترجمه آن به زبان فارسی است که اکنون برای انتشار آماده است و در آینده‌ای نزدیک به چاپ می‌رسد.

وی با بیان اینکه کتاب الکافی شامل روایاتی در زمینه اصول و فروع دین است عنوان کرد: محمد بن یعقوب بن اسحاق کلینى جمع‌آوری این روایات را بر عهده داشته و جزء مهم‌ترین کتاب‌های حدیثی شیعه است. دار الحدیث با استفاده از نسخه‌های مختلف، این کتاب را مورد تحقیق و تصحیح قرار داده است که سال‌ها قبل در پانزده جلد منتشر شده است. اکنون ترجمۀ چهار جلد اول این مجموعه آمادۀ عرضه به علاقه‌مندان و محققان است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :