تاريخ : پنج شنبه 1396/1/24 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 57431
قم، زمینه ساز فرهنگی حکومت جهانی اسلام است

قم، زمینه ساز فرهنگی حکومت جهانی اسلام است

رئیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، گفت: بنا به آنچه در روایات اهل بیت علیهم السلام آمده است، قم، زمینه ساز فرهنگی حکومت جهانی اسلام است و دانش و فرهنگ از این شهر به سراسر جهان منتقل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانیدارالحدیث،آیت الله  محمدی ری شهری، روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه، دردیدار آقای دکتر سقائیان نژاد شهردار قم و معاونان وی ضمن تقدیر و تشکر از ایشان بیان کرد: برای شما توفیق بزرگی است که در دوره ایی از مدیریت خود مسؤلیت خدمتگزاری به شهر مقدس قم به عنوان یکی از حساس ترین نقاط کشور و حرم اهل بیت(ع) را بر عهده دارید.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث، بکارگیری همه ی ظرفیت های فکری و عملی و کار برای خدا را دو نکته کلیدی قرآن برای موفقیت برشمرد و با استناد به آیه شریفه« وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا»تصریح کرد: این آیه شریفه می تواند مبنای حرکت مدیران، برای پیشبرد اهدافشان باشد زیرا خداوند به کسانی که با تلاشی صادقانه برای رضای خدا خدمت می کنند وعده رسیدن به اهدافشان را داده است.

آیت‌الله ری‌شهری با اشاره به تجربیات و تخصص فرهنگی و اجتماعی شهردار قم بیان کرد: قم دومین شهر زیارتی کشور و میزبان مهمانان خارجی، زائران و دوست داران اهل بیت(ع) است، و در شیوه  شهرسازی، معماری اسلامی، خدمات شهری و امکاناتی که برای زائران و مجاوران ارائه می شود، مدیریت فرهنگی و اجرایی برای این شهر مقدس ضرورت دارد.

در ادامهحجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، معاون فرهنگ هنری مؤسسه دارالحدیث، پیشنهاداتی در زمینه همکاری های فرهنگی و نشر معارف حدیثی ارائه کرد.

در ابتدای این دیدار جناب آقای دکترسقائیان نژاد و معاونین وی گزارشی از طرح های صورت گرفته و برنامه های در دست اقدام شهرداری کلان شهر قم ارائه کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :