تاريخ : یکشنبه 1396/1/20 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 57364
چه کنیم که هر روز ما نوروز باشد

چه کنیم که هر روز ما نوروز باشد

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با تبریک سال نو به دست اندرکاران این دانشگاه و آرزوی سالی پر برکت گفتند: انسان با سیر تکاملی خود به سوی کمال، هر عملی که به قصد قربت انجام می دهد خود را به خدا نزدیک می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، آیت الله ری شهری  در دیدار نوروزی سال 96  با کارکنان دانشگاه قرآن و حدیث، با بیان حدیثی از امیرالمؤمنین که می فرمایند:«نَيروزُنا كُلُّ يومٍ» اظهار کرد: انسان می تواند در مسیری گام بردارد که هر روزش برای او روز نویی باشد.

وی با برشمردن عوامل تحقق این  روایت گفت: نام گذاری ایام، یک مسئله اعتباری است، و فرقی بین روزها وجود ندارد و همه ی روزها مانند یکدیگر هستند اما انسان می تواند کاری کند که هر روز از زندگی خویش، عید واقعی باشد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با طرح این پرسش که  چگونه زندگی کنیم تا هر روزما نوروز باشد؟ با استناد به روایت دیگری از حضرت علی علیه السلام افزود:« کُلُّ یَومٍ لا یُعصَی اللَّهُ فیهِ فَهُوَ عِیدٌ»، انسان می تواند کاری کند که هر روزش نوروز باشد در صورتی که  گناه نکند، روزش روز عید می شود.

آیت الله ری شهری با جمع بندی این دو روایت خاطر نشان کرد:
انسان با سیر تکاملی خود به سوی کمال بی نهایت، هر عملی که به قصد قربت انجام دهد یک قدم به سوی خدا نزدیک می شود.

رئیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث افزود:عبادات، کسب تحصیل و تدریس در راه  جلب رضایت و خشنودی خدا، گام برداشتن در مسیر نزدیک شدن به خداوند است.

وی با اشاره به اینکه «معصیت» مانع تقرب انسان به خدا می شود تصریح کرد: اگر گناه و نافرمانی  در رفتار انسان نباشد، هر روزی که خدا را عبادت کند، به خداوند سبحان نزدیک تر می شود.

آیت الله ری شهری، تاکید کرد: هر روز انسان مومن باید از روز قبلش بهتر باشد و اگر کار برای خدا باشد و انسان به خدا نزدیک شد هر لحظه یی که  از عمر او می گذرد آن روز، روز جدیدی است زیرا یک گام جدید در راه کمال انسانیت برداشته است.

گفتنی است، پس از سخنان رئیس دانشگاه قرآن و حدیث، کارکنان این دانشگاه در فضایی صمیمی مطالب خود را درباره مسایل دانشگاه قرآن وحدیث در حضور آیت الله ری شهری مطرح کردند و مسؤلان ارشد دانشگاه قرآن و حدیث به پرسش های آنان پاسخ دادند.

دیدار نوروزی کارکنان دانشگاه قرآن و حدیث پیش از ظهر چهارشنبه 16 فروردین ماه با حضور ریاست دانشگاه ، مسئولان و کارکنان این دانشگاه در سالن شیخ کلینی(ره) این مجموعه دانشگاهی برگزار شد.

 

  

عکس: احمد تیموری

 

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :