تاريخ : سه شنبه 1395/6/9 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 53142
اهمیت زیارت از دیدگاه دین مبین اسلام

اهمیت زیارت از دیدگاه دین مبین اسلام

زیارت قبور بزرگان دینی و ائمه اطهار(علیهم السلام) به معنای تعظیم شعائر الهی است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن شریعت زاده در سلسله جلسات بیان معارف اهل بیت(ع)، به تبیین اهمیت زیارت از دیدگاه دین مبین اسلام پرداخت.

وی در این خصوص ابراز کرد: در حدیثی از وجود مقدسحضرت رضا(ع)نقل شده که ایشان فرمودند: «خداوند رحمت کند بنده‌ای را که امر ما زنده کند»، با دقت در این حدیث نورانی درمی‌یابیم که منظور از امر ما که امام رضا(ع) در این حدیث به آن اشاره کرده‌اند همان دستورات و اوامر الهی است.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه زیارت قبورمعصومین(علیهم السلام)یک دستور دینی است، اظهار کرد: کسی که به زیارت قبر معصومین(علیهم السلام) می‌رود در واقع به دستور الهی عمل کرده است و عمل به دستور الهی نیز به معنای تعظیم شعائر الهی است.

وی اضافه کرد: برخی از افراد کوردل با این استدلال که زیارت قبور ائمه اطهار(علیهم السلام) به منزله شرک ورزیدن به خداوند است، زیارت را عملی شرک آلود می‌دانند. این در صورتی است که در روایات اسلامی تاکید بسیاری بر رفتن به زیارت قبور معصومین(علیهم السلام) شده است.

حجت الاسلام شریعت‌زاده تصریح کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) در زمان حیات خود هفته‌ای دو بار برای زیارت قبر حمزه(رضی الله) به کوه احد می‌رفتند و اگر این کار اشکالی داشت حتما پیامبر(ص) ایشان را از انجام این کار منع می‌کردند.

وی در بخش دیگر با بیان اینکه زیارت به معنای عهد و پیمان با حجت خداست، اظهار کرد: کسی که برای زیارت امام معصوم(ع) مشرف می‌شود در واقع با آن حضرت عهد می‌بندد که بر مبنای دستورات و اوامر او عمل کند و در این صورت است که زیارت او معنا پیدا می‌کند.

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: حرم مطهر امامان معصوم محل ورود و فرود ملائکه آسمان است و هر کس در این مکان مقدس و نورانی وارد شود، قطعا از فیوضات معنوی آن بهره‌مند می‌شود. برای همین است که در روایات تاکید فراوانی بر رفتن به زیارت قبور ائمه(علیهم السلام) و دعا در این مکان‌ها شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :