تاريخ : دوشنبه 1395/6/1
کد خبر: 53018

۱۲۰ اثر مجمع جهانی شیعه‌شناسی در دست انتشار

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: این مجمع تاکنون آثار متعددی به چاپ رسانده و ۱۲۰ کتاب، مقاله و تحقیق نیز در دست چاپ قرار دارد.

آیت پیمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: تاکنون ۷۶ عنوان کتاب در این مجمع به چاپ رسیده است که عمده آن مرهون زحمات رئیس فقید این مجمع، آقای انصاری بویراحمدی است.
وی ادامه داد: از مهمترین کتبی که در این مجموعه انتشار یافته است تفسیر آیات ولایت در ۱۲ جلد و موسوعه دانشنامه امیرالمومنین(ع) از تالیفات علامه قرشی است.

پیمان گفت: این طرح پژوهشی توسط حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد مرتضوی انجام شده و با استفاده از منابع و نظریات صاحب‌نظران برجسته اهل سنت، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و در ۵ جلد و شمارگان ۲۰۰۰ نسخه چاپ شده است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی اظهار کرد: موسوعه حضرت امیرالمومنین(ع) در ۱۱ جلد به فارسی ترجمه شده است همچنین کتب مستبصرین شیعه که عمده افراد مستبصر سمت استادی دانشگاه را داشته‌اند از دیگر آثاری است که توسط این مجمع منتشر شده است.

پیمان تصریح کرد: هم اکنون نیز ۱۲۰ عنوان کتاب و تحقیق و پژوهش آماده چاپ در این مجمع وجود دارد که به تدریج انتشار خواهد یافت.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: در زمینه تلخیص و ترجمه متون اعتقادی، تاریخ و سیره و اخلاق همچنین کلام شیعه هم کارهای ارزشمند زیادی انجام شده است و بخشی از فعالیت های این مجمع نیز ترویج مکتباهل بیت(ع)و به خصوص پاسخگویی به سؤالات در فضای مجازی است.

وی عنوان کرد: ترجمه متون اعتقادی شیعه یکی از خلاهای جدی در حوزه علمیه است از این رو باید افرادی زبان‌دان در زبان‌های مختلف برای ترجمه آثار حوزه علمیه تربیت شوند.

پیمان اظهار کرد: اگرچه رویکرد حوزه علمیه در این زمینه خوب بوده است ولی پاسخگوی نیازها نیست و به متون ترجمه شده فاخری که توسط پژوهشگاه‌ها و مراکز مختلف دینی تولید می‌شود برای تبلیغ مکتباهل‌بیت(ع)نیازمند هستیم.

وی افزود: مجمع جهانی شیعه‌شناسی در راستای ترویج مذهب  مکتباهل‌بیت(ع)تلاش کرده تا دروس شیعه شناسی در حوزه ودانشگاه جزء واحدهای درسی قرار گیرد که این کار در برخی مرازک انجام شده است.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته ترجمه متون تولید شده کاری ضروری است که باید این دغدغه که در حوزه ایجاد شده و مورد توجه مسئولان حوزه است با سرعت بیشتری جلو برود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :