تاريخ : دوشنبه 1395/2/27 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 51065
قدردانی عالم لبنانی از تلاش‌های علمی دارالحدیث

قدردانی عالم لبنانی از تلاش‌های علمی دارالحدیث

«شیخ محمد ندیم الحمصی» عضو تجمع علمای مسلمانان لبنان پس از آشنایی از فعالیت‌های پژوهشی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، از نتایج تلاش‌های علمی این مؤسسه تقدیر کرد.

پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث ـ به گزارش خبرنگارفارس از قم، «شیخ محمد ندیم الحمصی» عضو تجمع علمای مسلمانان لبنان  پیش از ظهر امروز از مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بازدید کرد.

«شیخ محمد ندیم الحمصی» در حاشیه بازدید از دانشگاه قرآن و حدیث گفت: این مرکز آموزش و دانشکده‌های آن به عنوان دانشگاهی تخصصی برای دانش‌های قرآنی و حدیثی مورد توجه است.

«شیخ محمد» امام و خطیب مسجد‌الإحسان با حضور در پژوهشگاه قرآن و حدیث با تلاش‌های علمی آن مجموعه، همچنین روش تدوین منابع حدیثی و اقسام گوناگون موسوعات حدیثی در پژوهشکده علوم و معارف حدیث آشنا شد.

«الحمصی» عضو وقف شرعی جمهوری لبنان نیز در ادامه از کتابخانه تخصصی دارالحدیث بازدید کرد.

وی در این دیدار بر ضرورت همگرایی مسلمین تأکید کرد و افزود: اختلافات ظاهری پیش آمده میان مسلمین توطئه دشمنان اسلام بوده و امت اسلامی، امت واحده است.

«شیخ الحمصی» مدیر مرکز فرهنگی اجتماعی الإحسان در نشستی تخصصی پیرامون دو اثر علمی در حوزه حدیث فقه، از نتایج تلاش‌های علمی پژوهشکده علوم و معارف حدیث تقدیر کرد.

وی « مدارک فقه أهل السنة علی نهج وسائل الشیعه » را گامی در مسیر دقیق‌تر شدن استنباط فقهی و نزدیک‌تر شدن احکام مستنبط به حقیقت احکام‌الله دانست و افزود: با توجه به اهمیت « موسوعة الأحادیث الفقهیة عند المذاهب الإسلامیة » اینگونه پژوهش‌ها را باید مورد تأکید قرار داد.

«شیخ محمد ندیم الحمصی» در پایان با حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا معاونت فرهنگی و هنری و حجت‌الاسلام و المسلمین مطهری، مدیر امور بین‌الملل دار الحدیث دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :