تاريخ : دوشنبه 1395/2/20
کد خبر: 50794

کتاب «امام علی» اثر عبدالفتاح عبدالمقصود با تلخیص و ویرایش جدید رونمایی شد

مجموعه هشت جلدی «امام علی» اثر عبدالفتاح عبدالمقصود مصری با تلخیص و ویرایش جدید محمدرضا دین‌پروز از سوی شرکت سهامی انتشار در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.

محمدرضا دین‌پرور، نویسنده و پژوهشگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ضمن اعلام خبر رونمایی مجموعه هشت جلدی «امام علی» اثر عبدالفتاح عبدالمقصود مصری با تلخیص و ویرایش جدید، اظهار کرد: کتاب «امام علی» اثر عبدالفتاح عبدالمقصود، نویسنده سنی مصری است که پیش از انقلاب در هشت جلد، هر کدام شامل بیش از ۴۰۰ صفحه، از سوی شرکت سهامی انتشار به چاپ رسیده بود.

جلد نخست این اثر توسط آیت‌الله طالقانی پس از به زندان رفتن ایشان، هفت جلد دیگر توسط دکتر محمدمهدی جعفری از سوی شرکت سهامی انتشار به چاپ رسیده بود. این اثر در قالب تاریخ تحلیلی بسیار زیبایی، جنبه‌‌های مختلف انسانی حرکت امام علی (ع) را بررسی کرده بود که در دسترس جوانان نبود. بنده هر جلد این اثر را در حد ۱۰۰ صفحه پالتویی تلخیص و ویرایش ویژه کردم که امروز در غرفه شرکت سهامی انتشار رونمایی شد.

وی افزود: دیگر اثر جدید من که نخستین‌بار در این نمایشگاه عرضه شده، کتاب «اسطوره آن، ترانه این است» که متن‌های ادبی و حماسی پیرامون نهضت عاشوراست که پرداختی غیرمستقیم به این واقعه عظیم تاریخی دارد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :