مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : بانوی ملکوت
پديدآورنده : علی کریمی جهرمی
محل نشر : قم
ناشر : بوستان کتاب
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1393
تعداد جلد : 1
قطع : رقعی
جستجو در Lib.ir

بانوی ملکوت

نگاهی به حیات معنوی کریمه آل محمد حضرت فاطمه معصومه(س)

مروری بر زندگانی، فضایل و کرامات فاطمه معصومه (س) از منظر روایات.

ابتدای کتاب، معرفی اجمالی شهر قم و اهمیت آن از لحاظ فرهنگی و مذهبی و مزایای این شهر و مردم ان از منظری روایی بیان شده است.

در ادامه به گوشه هایی از حیات فاطمه معصومه، نسب و خاندان ایشان و علل هجرت آن بانوی بزرگ به ایران و جریان وفات ایشان در شهر قم و مدفون شدن وی در این شهر اشاره شده و اهمیت و آثار زیارت ایشان و نیز برخی از فضایل وی از دیدگاه روایی ذکر شده است.

در بخشی دیگر از کتاب، نویسنده به ابعادی از کرامات و معجزات فاطمه معصومه اشاره نموده و آثار توسل به ایشان و تکریم او را ذکر کرده است.

در بخش پایانی کتاب برخی از افتخارات شهر قم از لحاظ علمی و دینی و نیز برخی از مفاخر مهم مدفون در این شهر معرفی شده و سیر تاریخی حضور علما و بزرگان شیعی در آن بررسی شده است.

عناوین کتاب:

شباهت حضرت معصومه(س) به حضرت زینب(س)، بیت النور یا محراب عبادت حضرت معصومه(س)، کرامت حضرت معصومه(س)، توسل به آن حضرت، تکریم حریم قم و حضرت معصومه(س)، اهتمام شیعه به زیارت حضرت معصومه(س) و تواضع بزرگان در آستانه آن حضرت.

بخشی از کتاب

* تواضع بزرگان در آستانه حضرت فاطمه معصومه(س)

جلالت قدر و عظمت حضرت فاطمه معصومه از مسلمات است و مورد هیچ‌گونه ابهام و اجمال و یا سخن اشکال نیست، از این رو از روسای مذهب و زعمای دین، در همه اعصار برای آن بانوی آسمانی احترام فوق‌العاده قائل بوده و هستند و همگی در برابر آستان با عظمت و جلالش سر تعظیم فرود می‌آورند و تشرف به حرم مطهر آن حضرت را افتخار خود دانسته و به بوسیدن اعتاب به آن حضرت، سرفرازند و زیارت وی را مایه سعادت و خوشبختی دو جهان و نجات و رهایی خویشتن از عذاب الیم الهی می‌دانند‌.

آستان سبز «بانوی ملکوت» حضرت فاطمه معصومه (س)، تصویری از بهشت الهی است که خدای بزرگ بر بندگان شایسته خویش وعده کرده است؛ آن‏جا که جان هر زائر مشتاق در ترنّم سبز زیارت به تمنای بلند شفاعت نشسته و در حریم آن بانوی با جلال، دل به عطای او بسته است.