تاريخ : چهارشنبه 1394/10/16 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 48081
دیدار اعضای شواری عالی و دست اندرکاران کنگره بین المللی سید مرتضی (ره) با مقام معظم رهبری

دیدار اعضای شواری عالی و دست اندرکاران کنگره بین المللی سید مرتضی (ره) با مقام معظم رهبری

اعضای شورای عالی و دست اندرکاران کنگره بین المللی سید مرتضی (ره) دوشنبه، ۲۵ آبان سال جاری، برای بهره مندی از بیانات مقام معظم رهبری، با ایشان دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث به نقل از پایگاه جامع کنگره هاي مؤسسه دارالحديث، معظم له در این دیدار بر اهمیت شخصیتسید مرتضیدر میان عالمان مسلمان به ویژه شیعه تاکید کردند و فرمودند: نفس این کار از این جهت اهمیت دارد که سید مرتضی رضوان الله تعالی علیه یکی از برجستگان تاریخ اسلام است نه فقط تاریخ تشیع. و وقتی ما درباره مفاخر اسلامی بحث می کنیم در واقع تربیت اسلامی را توصیف می کنیم و هر چه از مناقب امثال سید مرتضی گفته و تدوین شود برگشتش به حسن معارف و حوزه های اسلامی است.

ایشان در باره اهمیت برگزاری کنگره بین المللی سید مرتضی و انتظارات از این همایش بین المللی همچنین افزودند:

احیای آثار این بزرگان کار بسیار ارزشمند و لازمی است. ما نمی خواهیم صرفا تاریخ زندگی و ولادت و وفات یک شخصیت بررسی شود بلکه می خواهیم شخصیت و اندیشه‌ های ایشان تحلیل شود هم از لحاظ تاریخی و هم از لحاظ  ریشه شناسی علوم مختلف که در آثار این افراد ذکر گردیده است.

پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله ری شهری رئیس موسسه دارالحدیث، در بیاناتی به نقش این موسسه در سالیانی چند و برگزاری چندین کنگره درباره شخصیت های اسلامی و تعداد آثار تحقیقی چاپ شده در این کنگره ها نیز اشاره نمود. در ادامه همچنین حضرت آیت الله استادی رئیس کنگره سید مرتضی، با اشاره به اهمیت این کنگره و فعالیت های علمی آن، مطالبی درباره تصحیح آثار سید مرتضی ارائه نمودند. گزارش مختصری نیز از کم و کیف آثار در دست تحقیق و مقالات رسیده به کنگره نیز توسط حجت الاسلام و المسلمین مهریزی، دبیر علمی این کنگره،  به حضور مقام معظم رهبری ارائه گردید.

گفتنی است در این دیدار حضرات آیات و حجج اسلام آقایان: حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور، اختری، رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع)، قاضی عسکر، نمایندۀ مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت، نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، شهریاری، رئیس مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور، لک زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، عماد، معاون پژوهشی حوزه، مسعودی، قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث، خالق پور، جانشین معاون پژوهشی جامعة المصطفی العالمیة، سبحانی نیا، معاون فرهنگی مؤسسه دار الحدیث، حسّون، رئیس مرکز الابحاث الاعتقادیة، درایتی، مدیر تصحیح و تحقیق آثار سیّد مرتضی، مختاری، عضو شورای علمی کنگره، مهدوی راد، عضو شورای علمی کنگره، جعفریان، عضو شورای علمی کنگره، معراجی، عضو شورای علمی کنگره، سیّد محمد طباطبایی و احمدی، محقق، خوش قلب، مدیر اجرایی کنگره، و آقایان: استاد دکتر محقق، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، ابراهیمی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی اکبریان، معاون تولیت آستان حضرت عبدالعظیم، خادمی، معاون کمیسیون ملی یونسکو در ایران و حکیمی، قنبری، علیزاده و سعیدی نیز حضور داشتند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :