تاريخ : پنج شنبه 1394/8/7 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 46269
کتاب کیمیای محبت با ویرایش جدید منتشر شد

کتاب کیمیای محبت با ویرایش جدید منتشر شد

مدیر عامل انتشارات دارالحدیث از چاپ کتاب کیمیای محبت با ویرایش جدید و افزودن بیش از 100 صفحه خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث گفت: آیت الله محمدی ری شهری مؤلف کتاب کیمیای محبت، نسخه ای جدید از کتاب کیمیای محبت را تدوین کرده که محتوای ویرایش جدید، صد صفحه بیشتر از نسخه پیشین است.

وی افزود: این کتاب  در پنج بخش به یاد نامه مرحوم شیخ رجبعلی خیاط آن عبدِ صالح و عارفِ فرزانه پرداخته است که این اثر به یاد ماندنی توسط انتشارات دارالحدیث به چاپ رسیده است.

معاون فرهنگی ـ هنری دارالحدیث، درباره ویژگی‌های نسخه جدید کیمیای محبت گفت: از جمله ویژگی‌های نسخه جدید در مقایسه با نسخه قدیمی می‌توان به این موارد اشاره کرد: بازبینی و ویرایش مختصر متن کتاب؛ افزودن بیش از یک صد خاطره جدید که در گذشته از آنها صرف نظر شده بود؛ افزودن شرح حالی مختصر از برخی مربیان و شاگردان جناب شیخ به آخر کتاب؛ اضافه کردن برخی پانوشت‌های توضیحی (به ویژه درباره اشخاص)؛ مصدریابی برخی روایات و مستندسازی برخی مطالب؛ اصلاح و تکمیل فهرست‌های پایانی کتاب.

حجت الاسلام سبحانی نیا درخصوص صفات اخلاقی مرحوم رجبعلی خیاط بیان داشت: نگرشی کوتاه به سر گذشت این مرد عارف نشان می دهد که در زندگانی وی الفاظی همچون سادگی و پاکی و صداقت با وی همنشین بوده است به طوری که مؤلفِ کتاب مذکور در مقدمه خود می نویسد: سالها بود که آرزو داشتم روزی سیره و سخنِ آن « نگارِ به مکتب نرفته » و آن آموزگار اخلاق تدوین و در اختیار همگان ، بویژه نسل جوان قرار بگیرد.

سبحانی نیا افزود: کتاب کیمیای محبت تا کنون بیش از ۴۵ نوبت به چاپ رسیده است. همچنین این کتاب به ۱۲ زبان زنده دنیا منتشر و در بین غیر مسلمانان نیز مخاطبان و علاقمندان بسیاری دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس تصریح مؤلف محترم کتاب حضرت آیت الله محمدی ری شهری درآمد حاصل از این کتاب (حق تألیف کتاب) تماما وقف مرحوم شیخ بوده و از طرف ایشان صَرف امور خیریه می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :