تاريخ : سه شنبه 1394/2/8 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 42131
ارتقاء ارتباطات و همکاری های بین المللی دارالحدیث

ارتقاء ارتباطات و همکاری های بین المللی دارالحدیث

معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل دارالحدیث از برنامه ریزی برای ارتقاء سطح ارتباطات و همکاری های بین المللی در سال 94 خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی حدیث نت ـ معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل دارالحدیث، پیش از ظهر یکشنبه ۶ اردیبهشت ماه در حاشیه نشست دستاوردهای سفر به کشور اندونزی گفت:
در سال ۱۳۹۴ برای ارتقاء سطح فعالیتهای مؤسسه در عرصه بین الملل برنامه ریزی شده و امید وار هستیم شاهد یک جهش در این بخش از فعالیتهای مؤسسه باشیم.
وی در ادامه گفت: اطلاع رسانی به پژوهندگان، برای ارسال آثار و شرکت در سمینارها علمی خارج از کشور از وظایف امور بین الملل معاونت فرهنگی و ارتباطات دارالحدیث است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر سبحانی نیا گفت: برنامه ریزی مسافرت های بین المللی برای دانشجویان وجود دارد و امور بین الملل سفرهای علمی خارج از کشور را برای همکاران بویژه اساتید و محققان و حتی دانشجویان تسهیل می کند. البته باید توجه داشه باشند که پشتیبانی مالی برای این سفر ها امکان پذیر نیست و تقریبا تمام سفرهای خارجی پیشین نیز با هزینه شخصی افراد انجام شده است. اما بین الملل مؤسسه در جهت برنامه ریزی، پیگیری های لازم با وزارت خارجه، سازمانهای بین المللی مانند فرهنگ و ارتباطات و جامعة المصطفی ، رازنی فرهنگی و سفارت جمهوری اسلامی در کشورهای مقصد و نیز مکاتبات مورد نیاز را پشتیبانی می کند.
وی در ادامه افزود: این معاونت به عنوان یکی از بخش­های مهم مؤسسه وظیفه عمومی سازی معارف اهل بیت علیهم السلام برای اقشار مختلف جامعه، اطلاع رسانی مناسب از فعالیت­های مؤسسه و برقراری ارتباط با مراکز علمی داخل و خارج کشور و و نیز پشتیبانی از فعالیت‌های مشترک علمی بخش­های مختلف مؤسسه، (اعم از دانشگاه و پژوهشگاه) با مراکز آموزشی و پژوهشی داخلی و خارجی بر عهده دارد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر سبحانی نیا درباره گزارش سفرهای خارجی گفت: برای دو سفر ترکیه و اروپا گزارش مکتوب تهیه و در پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث قرار گرفت.
وی ابراز داشت: هم اکنون گزارش دیگری از دستاوردهای سفر به اندونزی تهیه شده که به زودی در پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث قرار خواهد گرفت.
معاون فرهنگی و ارتباطات دارالحدیث بیان داشت:
این سفر ۶ روزه با حضور حجج اسلام هادی صادقی، رضا برنجکار شکل گرفت و برنامه های علمی ـ فرهنگی به شرح ذیل انجام شد:

  • - دیدار با مسؤولان دانشگاه رادن فتح و بحث و تبادل نظر در خصوص شرایط اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه و برداشتن گام های عملی در این خصوص
  • - جلسه با پروفسور دکتر حیدر باقر، مدیر انتشارات میزان  اندونزی
  • - اتعقاد تفاهمنامه همکاری با نمایندگی جامعۀ المصطفی (ص) و جلسه با رییس آن مرکز
  • - بازدید از مرکز اسلامی جاکارتا و جلسه با مدیر مرکز اسلامی
  • - دیدار با پروفسور نصرالدین عمر و چند تن از مسؤولان دانشگاه علوم قرآن جاکارتا
  • - حضور در همایش بین المللی زن و خانواده از دیدگاه مکتب جعفری و شافعی در دانشگاه سونان کالیجاگا و ارائه مقاله در این همایش.
  • - دیدار با مسؤولان دانشگاه سونان کالیجاگا و انعقاد قرار داد همکاری با این دانشگاه
  • - دیدار با رئیس دانشگاه شریف هدایت الله و دیدار با رئیس دانشکده اصول دین این دانشگاه و انعقاد قرار داد همکاری با این دانشگاه

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :