تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 4049
تقريب به معنای ذوب‌شدن مذاهب در يكديگر نيست

تقريب به معنای ذوب‌شدن مذاهب در يكديگر نيست

تقريب به معنای ذوب‌شدن مذاهب در يكديگر نيست وهابی‌ها و سلفی‌ها، برخی مباحث توهين‌آميز و اتهام‌آميز درباره علمای شيعه و آثار ايشان مطرح می‌كنند و اين در حالی است كه علمای شيعه، خدمات شايانی را در معرفی عالمانه علوم اهل بيت (ع) داشته‌اند.

به گزارش راوی، آيت‌الله جعفر سبحانی با بيان اين مطلب در ديدار اعضای شورای مجمع جهانی اهل‌بيت (ع) افزودند: وهابی‌ها و سلفی‌ها، برخی مباحث توهين‌آميز و اتهام‌آميز درباره علمای شيعه و آثار ايشان مطرح می‌كنند و اين در حالی است كه علمای شيعه، خدمات شايانی را در معرفی عالمانه علوم اهل بيت (ع) داشته‌اند.
وی افزود: بسياری از علما با پرهيز از بی‌احترامی به مقدسات ديگر مذاهب اسلامی و تنها بر اساس مدارك و منابع به تبيين مسايل علمی پرداخته‌اند.
رييس موسسه تعليماتی امام صادق (ع) با تاكيد بر رعايت خط اعتدال در گفتارها و نوشتارها بيان داشتند: معنای تقريب، ذوب شدن مذاهب در يكديگر نيست بلكه هر كدام می‌توانند اصالت‌های خود را حفظ نمايند.
وی به كتاب طبقات اثر تاليفی خود اشاره و تصريح كردند: در اين كتاب زندگی علمای اهل‌تسنن با ذكر مدارك در پاورقی آمده است و مورد استقبال سنی‌ها نيز قرار گرفته و می‌تواند در زمينه تقريب، نقش‌‌آفرين باشد.
حضرت آيت‌الله سبحانی با تاكيد بر توجه به آراء مراجع و علما و پرهيز از طرح مباحث خودسرانه و غير‌علمی گفتند: ديدگاه‌های گوناگونی در حوزه علميه قم مطرح است اما بايد به همه ما بر روی موضع واحدی كه مورد اتفاق همگان است تكيه كرده و از آن دفاع كنيم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :