مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : «دختر پیامبر (ص)»
پديدآورنده : محمد جاودان
جستجو در Lib.ir

«دختر پیامبر (ص)»

شرح وقایع زندگی حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر در کتاب «دختر پیامبر(ص)»
کتاب «دختر پیامبر(ص)» نوشته محمد علی جاودان به تازگی منتشر شده و در بهار فاطمی از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران توزیع می‌شود.

مشخصات:
عنوان: «دختر پیامبر(ص)»
نویسنده:محمد علی جاودان
ناشر: موسسه ایمان ماندگار
به سفارش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

بخشی از کتاب :
«رحلت پیامبر (ص) یکی از بزرگترین وقایع در تمام دوران حیات اسلام بود و به سرعت، حوادث بزرگ دیگری را به دنبال داشت. اولین حادثه، ماجرای سقیفه بود که بلافاصله بعد از رحلت پیامبر (ص) اتفاق افتاد و نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت همه ادوار آینده اسلام داشت. در این حادثه اصلی‌ترین اصول جاهلیت در عرب یعنی «تعصب قبیلگی» حیات دوباره یافت، تا آنجا که هر چه در آن روز در سقیفه اتفاق افتاد رنگی عربی داشت و از تعصب نسبت به قبیله نشات گرفته بود. طبق گزارش تاریخ، در سقیفه چهار قبیله حضور داشتند که همه آنها به کسب قدرت فکر می‌کردند، بدون اینکه در خاطر داشته باشند که خدا و پیامبر (ص) برای آینده آنها چه راهی نشان داده‌اند، هر شخصی قبیله و شعار خودش را فریاد می‌زد و خواهان ریاست و قدرت بود. خاندان پیامبر (ص) عهده‌دار مقابله با این جاهلیت دوباره بودند و این وظیفه را به بهترین صورت انجام دادند. آنچه را که صدیقه طاهره (س) دختر بزرگوار پیامبر (ص) در این دوران کوتاه انجام داد، کاملاً در این راستا بود و هدفی به غیر از محکوم کردن وضع موجود نداشت.»

کتاب حاضر در ابتدا عهده‌دار تبیین مراحل مختلف این مقابله است و سپس به تفصیل از خاک‌سپاری و مدفن دختر پیامبر (ص) سخن می‌گوید. مطالب در این نوشتار به دو بخش تقسیم می‌شود: بخش اول بخش جدلی ـ تاریخی؛ توضیحی ـ تبیینی و بخش دوم بحث تطبیقی.

تعرب و ارتداد عمومی، مظلومیت حق مطلق، دخت رسول‌الله پس از پدر، رحلت و خاکسپاری دختر پیامبر (ص)، پیرامون مدفن پنهان ام ابیها، منابع و ماخذ و نمایه عناوین بخش‌های اصلی این کتاب هستند.

کتاب «دختر پیامبر(ص)» نوشته محمد علی جاودان که به شرح وقایع زندگی حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر (ص) می‌پردازد از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در بهار سال ۱۳۹۳ در قالب طرح بهار فاطمی میان شهروندان تهرانی توزیع می‌شود.