تاريخ : پنج شنبه 1393/11/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 38953
اعلام فراخوان کنگره بین المللی امام سجاد سلام الله علیه

اعلام فراخوان کنگره بین المللی امام سجاد سلام الله علیه

مجمع جهانی اهل بیت (ع) کنگره بین المللی امام سجاد (ع) را در محورهایی همچون اوضاع فرهنگی، سیاسی و اجتماعی عصر این امام همام (ع) برگزار می کند.

حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی، دبیر كمیته علمی همایش بین‌المللی امام سجاد (ع) اظهار كرد: همایش بین‌المللی امام سجاد (ع) در تابستان سال 1394 از سوی مجمع جهانی اهل بیت (ع) برگزار می شود. 

وی ادامه داد: زندگانی امام سجاد (ع)، اوضاع فرهنگی سیاسی و اجتماعی عصر امام سجاد (ع)، امام سجاد (ع) و حماسه كربلا، میراث علمی امام سجاد (ع) شامل صحیفه سجادیه، رساله حقوق، احادیث، نامه‌ها، خطبه‌ها و اشعار؛ اصحاب، راویان و شاگردان امام سجاد (ع) و ... از موضوعاتی است که برای ارسال مقالات اعلام شده است. 

حجت الاسلام جعفری فراهانی تصریح کرد: علاقه‌ مندان باید پس از انتخاب موضوع و عنوان مقاله از فراخوان اعلام شده، طی تماس با دبیرخانه همایش تا پایان فروردین ماه سال آینده، چكیده مقاله را به دبیرخانه كمیته علمی همایش به نشانی الکترونیکی cis@ahl-ul-bayt.org ارسال کنند؛ بدیهی است در صورت تصویب چكیده مقاله، می‌توانند اصل آن را تا پایان خرداد ماه سال 1394 ارسال کنند. 

وی تاکید کرد: مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) امیدوار است با برگزاری این همایش بتواند آگاهی عمومی شیعیان و پیروان اهل‌بیت (ع) در داخل و خارج كشور را نسبت به شخصیت و جایگاه امام سجاد (ع) بالا برده و ابهامات و نگرش‌های منفی كه درباره آن حضرت وجود دارد را از بین ببرد. 

دبیر كمیته علمی همایش بین‌المللی امام سجاد (ع) یادآور شد: اقدامات دیگری نیز برای همایش بین المللی امام سجاد (ع) در نظر گرفته شده و متعاقباً به اطلاع علاقه ‌مندان می رسد. 

به گفته وی علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی همایش بین‌المللی امام سجاد (ع) www.imamsajjad.net و معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)  مراجعه کنند. 

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :