تاريخ : پنج شنبه 1393/9/6 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 37095
طبق حدیث امام علی(ع) پیروان ادیان برادران دینی هستند

طبق حدیث امام علی(ع) پیروان ادیان برادران دینی هستند

مشاور ‌عالی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان با بیان حدیثی از امام علی(ع) که «مردم دو نوعند؛ یا برادر دینی‌ تو هستند و یا در خلقت با تو برابرند» گفت: ما پیروان ادیان ابراهیمی، با همدیگر برادری و اخوت داریم و برادر و خواهر دینی هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، کاردینال ژان لویی توران مشاور ‌عالی و مسئول گفت‌وگوی دینی پاپ فرانسیس رهبر کلیسای جهانی کاتولیک در آیین افتتاحیه‌ نهمین دور گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کلیسای واتیکان که عصر سه‌شنبه 4 آذر ماه در این سازمان برگزار شد، گفت: 
این نهمین دور از گفت‌وگوهای ماست و برخی از ما در دوره‌های قبلی این گفت‌وگوها هم شرکت کرده‌ایم. گفت‌وگوهایی که باعث شد تا بین ما اعتماد و هماهنگی ایجاد کند.
این گفت‌وگوها نیازی برای صلح‌سازی، به ویژه در دوران بحران‌ها هستند. وی افزود:
رهبران ادیان مختلف در این گفت‌وگوها همدیگر راملاقات می‌کنند و در خلال آن تحقیقاتی را انجام می‌دهند. 


البته پس از بازگشت به میان مردم و سرزمین خود با سؤال‌هایی هم مواجه می‌شویم که زوایای این گفت‌وگوهای شما چیست؟
باید واقعیت‌های به جوامع انتقال دهیم و برای نمونه در بازگشت به کشورمان باید عنوان کنیم که مسیحیان و اقلیت‌های دینی در ایران، دارای وضعیت و جایگاه مناسبی هستند. کاردینال توران با بیان اینکه گفت‌وگوها یک ضرورت هستند، افزود:
 باید به مسئولیت‌هایی که داریم، واقف باشیم و اطلاع‌رسانی کنیم و ماحصل این آموزش، یک تعهد اخلاقی است که می‌توانیم ادیان را معرفی کنیم.
 مشاور ‌عالی و مسئول گفت‌وگوی دینی پاپ فرانسیس رهبر کلیسای جهانی کاتولیک همچنین با بیان حدیثی از امام علی(ع) که فرمود:

«مردم دو نوع‌اند؛ یا برادر دینی‌ تو هستند و یا در خلقت با تو برابرند»

گفت: 
ما پیروان ادیان ابراهیمی، با همدیگر برادری و اخوت داریم و برادر و خواهر دینی هستیم. وی ادامه داد: ما سعی می‌کنیم که بین مسلمانان و مسیحیان سازندگی وجود داشته باشد، خانه‌ای محکم ساخته شود تا برای آینده‌ ما مفید باشد. کاردینال توران تأکید کرد: باید از طریق اعمال خودمان، مفید بودن گفت‌وگوهایمان را به اثبات برسانیم. 


وی با اشاره به موج خشونت‌گرایی در جهان گفت: ما هیچ گاه فکر نمی‌کردیم که این گونه خشونت و افراط در جهان جاری شود، نمی‌توانیم در قبال این خشونت‌ها سکوت کنیم و شاهد خشونت علیه مسلمانان، مسیحیان و یهودیان باشیم. مشاور رهبر کاتولیک‌های جهان در پایان سخنان خود اظهار کرد: این گفت‌وگوهای دینی مانند ستاره‌ای است که در شب تاریک می‌درخشد و در حقیقت با این گفت‌وگوها به دنبال برقراری صلح و امنیت و آرامش هستیم.


 به گزارش فارس، نهمین دور گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیکان با عنوان «‌گفت‌وگوی سازنده‌ مسلمانان و مسیحیان برای مصلحت جامعه» به ریاست ابوذر ابراهیمی‌ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کاردینال ژان لویی توران مشاور ‌عالی و مسئول گفت‌وگوی دینی پاپ فرانسیس رهبر کلیسای جهانی کاتولیک عصر سه‌شنبه چهارم آذر در حسینیه‌ الزهرا(س) این سازمان برگزار شد. 

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :