تاريخ : دوشنبه 1393/6/10 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34344
دومین همایش حدیث رضوی 11 شهریور به کار خود پایان می‌دهد

دومین همایش حدیث رضوی 11 شهریور به کار خود پایان می‌دهد

دومین همایش حدیث رضوی که در ۱۰ فصل فراخوان داده شده بود با اتمام مهلت ارسال آثار و بررسی‌های نهایی ۱۱ شهریور ماه به همت موسسه علمی دارالحدیث در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار خواهد شد.

پایگاه حدیث نت به نقل از فارس، در دومین همایش حدیث رضوی که به همت موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث فراخوان شده بود با اتمام مهلت زمان ارسال آثار و بررسی‌های نهایی، آثار برتر شناسایی شده، که در روز برگزاری این همایش در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، از نویسندگان این آثار قدردانی می‌شود.

آثار ارسالی به این همایش بر پایه موضوعاتی مانند نقش زمانه در صدور روایات رضوی (ع)، بازشناسی تأثیر جریان‌های فکری در میراث حدیثی امام رضا (ع)، بازشناسی تأثیر جریان‌های سیاسی در میراث حدیثی امام رضا (ع) و بازشناسی تأثیر جریان‌های انحرافی در میراث حدیثی امام رضا (ع) است.

بازشناسی تأثیر باورهای اخلاقی در میراث حدیثی امام رضا (ع)، بازشناسی تأثیر باورهای اعتقادی در میراث حدیثی امام رضا (ع)، حضور امام رضا (ع) در مرو و تأثیر آن در احادیث راویان خراسان (شیعه و سنی)، نقش راویان عصر امام رضا (ع) در انتقال میراث حدیث رضوی (ع)، چگونگی ارتباط امام رضا (ع) با اصحاب و یاران (کوفه، بغداد، قم و خراسان)، ویژگی‌های اختصاصی اصحاب امام رضا (ع) در نقل روایات و تفاوت آموزه‌های حدیثی امام رضا (ع) در مدینه و مرو، دیگر موضوعات آثار ارسالی به این همایش را تشکیل می‌دهد.

این همایش با هدف بررسی دقیق و عالمانه عصر رضوی، شناسایی فضای صدور احادیث رضوی، کشف تأثیر جریان‌های معاصر امام رضا (ع) بر احادیث رضوی و کشف و تبیین سیره امام رضا (ع) در تعامل با مردم روزگار خویش برگزار می‌شود.

همایش حدیث رضوی سه‌شنبه ۱۱ شهریور ماه سال جاری با حضور اساتید برجسته حدیث‌شناسی و پژوهشگران، از ساعت ۹ تا ۱۳ به همت موسسه علمی – فرهنگی دارالحدیث در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار خواهد شد و آیت‌الله ری شهری نیز در جمع پژوهشگران سخنرانی خواهد کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :