تاريخ : دوشنبه 1391/11/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27409
چهارمین نشست پاسخ به پرسش های کلامی و اعتقادی در پردیس تهران برگزار می شود

چهارمین نشست پاسخ به پرسش های کلامی و اعتقادی در پردیس تهران برگزار می شود

دکترعلی افضلی عضو گروه کلام دانشگاه قرآن و حدیث از برگزاری چهارمین نشست از سلسله نشست های پاسخ به پرسش های کلامی و اعتقادی با محوریت عالم ذر در تاریخ 24 بهمن ماه در این مجموعه دانشگاهی خبر داد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، دکترعلی افضلی عضو گروه کلام این مجموعه دانشگاهی طی گفت و گویی با بیان این مطلب افزود: این نشست با محوریت \"عالم ذر\" در روز سه شنبه ۲۴ بهمن ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در تالار شیخ طوسی(ره) برگزار می شود و شرکت دراین نشست علمی برای عموم علاقه مندان آزاد است.
وی در بخش نخست این گفت و گو به تشریح اهمیت برگزاری این سلسله نشست ها پرداخت و گفت: با توجه به اهمیت مسائل اعتقادی و پرسش ها و شبهات بسیار زیادی که در ذهن گروه های مختلف مردم نسبت به مباحث اعتقادی وجود دارد، بسیار مهم و ضروری است که مراکزی در کشور ما به پاسخگویی پرسش های اعتقادی بپردازند و در همین رابطه پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برای پاسخ به این نیاز برنامه های متعدد و متنوعی را در دست اجرا دارد.
دکتر افضلی ادامه داد: برگزاری این سلسله نشست ها در موضوعات کلامی و اعتقادی از جمله این برنامه هاست که توسط گروه کلام پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث انجام می گیرد و برای پاسخ به مسائلی که بیشتر مورد بحث و پرسش است تلاش می شود.
عضور گروه کلام پردیس تهران به بیان موضوع های این نشست پرداخت و گفت: پیش از این سه نشست در موضوع رابطه شرور و بلاها با حکمت و عدل الهی توسط گروه کلام برگزار شده است و چهارمین این نشست ها به بحث \"عالم ذر\" اختصاص یافته است که یکی از مهم ترین و بحث انگیزترین مباحث اعتقادی، کلامی، قرآن و حدیثی است.
وی در خصوص پاسخگویی به پرسش های علاقه مندان افزود: در این نشست علمی کارشناسان و استادان گروه کلام از جمله آقایان دکتر قندهاری، دکتر خالقیان و دکتر دولتی حضور دارند که ضمن تبیین آموزه عالم ذر به پاسخ پرسش های افراد در این مورد می پردازند.
دکتر افضلی در بخش دیگر از این گفت و گو افزود: علاقه مندان می توانند با حضور مستقیم و ارتباط آنلاین از طریق سایت پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث در این نشست شرکت نمایند و به طرح سوالات خود بپردازند.
عضو گروه کلام پردیس تهران با اشاره به شیوه تشکیل این نشست ادامه داد: بخش مربوط به تشکیل این نشست در صفحه اصلی سایت پردیس تهران اطلاع رسانی می شود و این سلسله نشست ها همزمان به صورت آنلاین برای علاقه مندان پخش خواهد شد..
دکتر علی افضلی در خاتمه این گفت و گو با اشاره به زمان برگزاری این نشست ها افزود: سلسله نشست های پاسخ به پرسش های کلامی و اعتقادی به صورت ماهانه و حداقل سه جلسه در نیم سال تحصیلی می باشد که موضوع و زمان برگزاری این نشست ها از طریق سایت پردیس تهران برای عموم علاقه مندان اطلاع رسانی خواهد شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :