تاريخ : دوشنبه 1391/9/20 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 10456
مشارکت دارالحدیث در برپایی جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام

مشارکت دارالحدیث در برپایی جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام

حجت الاسلام سبحانی نیا معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه هدف از برگزاری جلسه را بیان و فرایند ارائه طرح و تصویب آن و نیز موضوعات پژوهشی پیشنهادی برای مشارکت سه ساله با این جشنواره را به سمع حاضران رساند.

مشارکت دارالحدیث در برپایی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، برای برپایی یکی از عظیم ترین جشنواره های فرهنگی، هنری و ولایی کشور که همه ساله برگزار می شود، آمادگی خود را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه حدیث نت، معاونت فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل دارالحدیث با ارائه طرحی آمادگی خود را برای مشارکت در برپایی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به اداره کل ارشاد استان قم اعلام کرد.
این طرح مورد تصویب اداره کل ارشاد استان و نیز دبیرخانه مرکزی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در مشهد مقدس قرار گرفت . به همین مناسبت معاونت فرهنگی مؤسسه نشستی را پیش از ظهر شنبه (۱۸ آذرماه) برگزار کرده و از مسئولان ارشد مؤسسه دعوت کرد تا نسبت به نوع همکاری تشریک مساعی نموده و نیز بخش¬های پژوهشی، آموزشی مؤسسه را نیزبرای همکاری توجیه سازد. این جلسه با حضور سیدرسول موسوی نژاد معاون امور هنری و فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.
در آغاز حجت الاسلام سبحانی نیا معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه هدف از برگزاری جلسه را بیان و فرایند ارائه طرح و تصویب آن و نیز موضوعات پژوهشی پیشنهادی برای مشارکت سه ساله با این جشنواره را به سمع حاضران رساند. وی در ادامه این جشنواره را به عنوان بستر مناسبی برای عمومی سازی حدیث دانست که مؤسسه باید از فراهم آمدن این فرصت بهره لازم را ببرد. سبحانی نیا سپس از معاون فرهنگی اداره کل ارشاد دعوت کرد تا نحوه همکاری با مؤسسه را تبیین نماید.
مسئول فرهنگي و هنري اداره کل ارشاد قم گفت: دبیرخانه جشنواره بین المللی امام ضا (ع) برای برگزاری دهمین سال این جشنواره آماده می شود و موضوع جشنواره با محوریت امام رضا (ع) توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود. موسوي‌نژاد يادآور شد: طی استقبال خوبی که در برپایی جشنواره به عمل آمده جشنواره در سطح ملی ونیز بین المللی برگزار خواهد شد و هر سال نیز بر گستره این جشنواره در کشورهای مختلف افزود می شود. وی همچنین دارالحدیث را به عنوان مرکز غنی در معارف اهل بین و از جمله امام هشتم (ع) دانست و اظهار امیدواری کرد تا این همکاری به صورت شایسته انجام گیرد .
در ادامه، رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث به تشریح پژوهش های صورت گرفته و امکان ارائه برخی از آن پژوهش¬ها در این جشنواره پرداخت.
رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث، رئیس انجمن حدیث حوزه و رییس پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع)، مدیر مرکز تخصصی حدیث حوزه معاونان پژوهشی پژوهشکده های دارالحدیث و عضو هیأت مدیره مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور و تنی چند از مدیران مؤسسه دارالحدیث از جمله مدعوان و حاضران در جلسه بودند که هریک به بیان نقطه نظرات خود در جلسه پرداختند.
در این جلسه مقرر شد مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث با همکاری مراکز فعال در عرصه حدیث، و انجمن حدیث حوزه علمیه، مرکز تخصصی حوزه و مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور بخش حدیثی جشنواره را عهده دار شود.
«یادآور می شود، جشنواره ی فرهنگی، هنری و ولایی امام رضا(ع)، همه ساله به مناسبت میلاد با سعادت و سراسر نور دو گل بوستان کاظمی، عالِمِ آلِ محمد(ص) حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع)و کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه ی معصومه(س) در «دهه‌ی کرامت» (از یکم تا یازدهم ذیقعده) به همت مردم ولایتمدار و مسؤولان خدوم در داخل و خارج از کشور به شکل باشکوهی برگزار می گردد.»

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :