تاريخ : یکشنبه 1401/8/15
کد خبر: 75598

جلد دوم «سیره نامه امیرالمومنین»، منتشر شد

کتاب «سیره نامه امیرالمومنین»،‌ جلد دوم، نوشته علی کورانی عاملی با ترجمه سید ابوالقاسم حسینی توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل روانه بازار نشر شد.

ترجمه جلد دوم کتاب «سیره نامه امیرالمومنین» تألیفعلی کورانیعاملی ترجمهسید ابوالقاسم حسینی(ژرفا) توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شد. این کتاب چند ماه پس از انتشار اولین جلد از ترجمه این کتاب منتشر شده است.

جلد دوم این کتاب دربردارنده حوادث روزگار خلافت سه حاکم پس از پیامبر و نقش حضرت امیر در این حوادث، چگونگی روی آوردن مردم به امیرالمؤمنین علی برای حکومت و همچنین سیره حکومتی ایشان است.

کتاب «سیره نامه امیرالمومنین» در ۲۰ فصل تدوین شده است که عناوین برخی از فصول کتاب عبارت است از:

«حجت‌آوری علی در برابر ابوبکر، عمر و عثمان»، «نمونه‌هایی از مراجعه ابوبکر و عمر به علی»، «مقایسه ثروتمندی علی با ابوبکر و عمر و عثمان»، «سیاست پیامبر در جذب بنی‌امیه»، «اصول سیاست امیرالمؤمنین در برابر عثمان»، «رنج‌های علی از دستگاه اداری و وزیران عثمان»، «بیعت با علی برای خلافت»، «تلاش‌های علی برای بازگرداندن نظام نبوی»، «پرتوی بر دولتمردان از نظر علی».

کورانی در پیشگفتار کتابش، پنج امتیاز برای اثر خود از جمله: پالایش گزارش‌ها و تکیه بر گزارش‌های صحیح، وجود مطالب تازه فراوان و نیز بحث پیرامون موضوعات مستقل و مفصل، مثل تشکیلات مالی امام در مقایسه با دیگران، تشکیلات حکومتی ایشان در قیاس با افراد دیگر، نقش ایشان در فتوحات، تلاش ایشان در زمان حکومتشان برای بازسازی دوران پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم نام می‌برد.

«سیره‌نامه امیرالمؤمنین: در روزگار خلافت ابوبکر، عمر و عثمان تا هنگام بیعت با وی برای خلافت»، در ۸۶۸ صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۶۰ هزار تومان، توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل به‌تازگی روانه بازار شد.

برخی فصول جلد نخست این کتاب محققانه، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط برخی اساتید تاریخ اسلام، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :