تاريخ : یکشنبه 1400/12/15 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 74108
برگزاری ویژه‌برنامه‌های ولادت امام سجاد علیه السلام

برگزاری ویژه‌برنامه‌های ولادت امام سجاد علیه السلام

مدیر بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با اشاره به همکاری این موسسه با مرکز نماز و قرآن مسجد مقدس جمکران در برگزاری ویژه‌برنامه‌های ولادت امام سجاد(ع) با عنوان «پر پرواز ما» گفت: برگزاری مسابقه‌ای با عنوان شناخت «صحیفه سجادیه»، برگزاری اولین نشست شبکه‌های استانی هیئات و تشکل‌های دینی استان قم در روز سه‌شنبه ۱۷اسفندماه، همزمان با نماز ظهر و عصر و برگزاری سومین نشست مبلغان و فعالان صحیفه سجادیه در روز پنج‌شنبه ۱۹ اسفندماه ساعت ۹ الی ۱۲ از جمله برنامه‌های ذیل این همکاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی وافی، مدیر بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه روز ۱۴ اسفندماه در  نشستی با اصحاب رسانه با موضوع «ویژه‌برنامه‌های ولادتامام سجاد(ع)» که در پژوهشگاه مطالعات تقریبی قم برگزار شد، بیان کرد:

اولین سالنامه نیایش در ایام ولادت امام سجاد(ع) منتشر خواهد شد و این ابتکاری است که دربارهصحیفه سجادیهو برای اولین بار از سوی این بنیاد انجام می‌شود.

وی افزود: آشنایی با صحیفه سجادیه، سخن مراجع عظام تقلید و بزرگان درباره صحیفه سجادیه، معرفی برخی از شرح‌های معتبر، معرفی ترجمه‌های صحیفه سجادیه و مترجمان آن، معرفی سایت‌ها و پایگاه‌های خبری که پیرامون صحیفه سجادیه اخبار منتشر می‌کنند، از جمله موضوعات سالنامه نیایش است.

وافی با اشاره به برگزاری مسابقات ویژه ایام ولادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: مسابقه ویژه ایام ولادت امام سجاد(ع) با موضوع کتاب «تمنای کمال» به نویسندگی حاج علی اکبری و انتشارات معارف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به همکاری بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با مرکز نماز و قرآن مسجد مقدس جمکران در برگزاری ویژه‌برنامه‌های ولادت امام سجاد(ع) با عنوان «پر پرواز ما» ادامه داد: برگزاری مسابقه‌ای با عنوان شناخت «صحیفه سجادیه»، برگزاری اولین نشست شبکه‌های استانی هیئات و تشکل‌های دینی استان قم در روز سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه، همزمان با نماز ظهر و عصر و برگزاری سومین نشست مبلغان و فعالان صحیفه سجادیه در روز پنج‌شنبه ۱۹ اسفندماه ساعت ۹ تا ۱۲ از جمله برنامه‌های ذیل این همکاری است.

مدیر بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه از انتشار کتاب«سلاح تربیت» خبر داد و افزود: این کتاب مجموعه‌ای از نکاتی است که باید در جلسات دعا و مناجات رعایت شود و مخاطبان اصلی آن هیئات مذهبی است .

وافی از انتشار کتاب«ماه و راه» خبر داد و بیان کرد: این کتاب شرح دعای ۴۴ صحیفه سجادیه است که با همکاری نشر معارف منتشر خواهد شد.

وی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با مرکز جهانی اطلاع‌رسانی آل‌البیت خبر داد و اظهار کرد: در قالب این تفاهم‌نامه، امیدواریم بتوانیم فاز اول طراحی و تدوین نرم‌افزار«زین‌العباد» را در جشنواره صحیفه سجادیه مورخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ رونمایی کنیم.

مدیر بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه تصریح کرد: موضوعات جشنواره صحیفه سجادیه حول محورهای رسانه‌ای از جمله کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، موشن‌گرافی، عکس‌نوشت، نمایشنامه‌نویسی و خوشنویسی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره علمی زین‌العباد، افزود: امید است این جشنواره با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود.

وافی از برگزاری نشست نشستی با موضوع«بررسی فرازها و معارف رساله حقوق امام سجاد(ع)» خبر داد و گفت: این نشست با همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب در روز سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه در محل دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نشست علمی با موضوع «مرزداری و مرزبانی از مرزهای جغرافیایی دینی و فرهنگی» با تمرکز بر مضامین دعای۲۷ صحیفه سجادیه خبر داد و افزود: دکتر محمدرضا فخر روحانی و حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی‌نژاد از ارائه‌دهندگان این نشست هستند، این نشست با همکاری مجمع تقریب مذاهب اسلامی مورخ ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود.

وافی گفت: برنامه رادیویی «بهاری‌ترین نفس» با محوریت امام سجاد(ع) و شخصیت ایشان و صحیفه سجادیه و تاثیر آن بر زندگی مردم روز سه‌شنبه ساعت ۱۰صبح از رادیو قم پخش می‌شود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از ویژ‌ه‌برنامه‌های موسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه می‌توانند با شماره ۰۲۵۳۷۷۲۷۳۵۶ تماس بگیرند.

منبع :ایکنا
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :