مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : سیره معصومان: امام حسن، امام حسین، امام زین العابدین (ع)
پديدآورنده : سید محسن امین عاملی
مترجم : حسین وجدانی
محل نشر : تهران
ناشر : سروش
نوبت چاپ : چهارم
تاریخ انتشار : 1392 ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 296
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

سیره معصومان: امام حسن، امام حسین، امام زین العابدین (ع)

درباره تاریخ زندگانی و سیره امام حسن، امام حسین و امام سجاد(ع) با اسناد به منابع تاریخی و روایی شیعه و سنی

پژوهشی است درباره تاریخ زندگانی و سیره امام حسن، امام حسین و امام سجاد(ع)، که با اسناد به منابع تاریخی و روایی شیعه و سنی نگاشته شده است.

این اثر عمدتاً توصیفی است و نویسنده کمتر به تحلیل و بررسی مباحث پرداخته و سعی کرده که چشم اندازی از شخصیت هر امام معصوم را با بهره گیری از منابع پیشین بیان کند.

مؤلف، در بررسی زندگی و سیره امام حسن، تولد، کنیه، لقب، اخلاق، فضایل و مناقب، سخاوت، تواضع، اخبار مربوط به امام، خطبه ها، مسائل مربوط به صلح امام با معاویه، کلمات قصار و اشعار منسوب به آن امام را گزارش کرده است.

در بخش زندگانی امام حسین(ع) مباحثی مانند تولد، لقب، کنیه، فضایل اخلاقی، شجاعت و یاران امام، امام حسین و معاویه، حوادث و رخدادهای کربلا، وقایع پس از شهادت امام و نقش حضرت زینب و امام سجاد(ع) در کوفه و شام، خطبه های آن حضرت، اشعار منسوب به امام و مطالبی درباره قبر امام حسین(ع) را به بحث و بررسی گذاشته است.

درباره زندگانی و سیره امام سجاد(ع) نیز، این مباحث به چشم می خورد: تولد، وفات، مدفن، مدت عمر امام، فضایل و مناقب، علم، شجاعت، سخاوت، فصاحت و بلاغت، ورع و پارسایی، سلاطین عصر امام، میراث علمی آن حضرت، اخبار مربوط به امام در واقعه کربلا، سخنان و کلمات قصار، دعاها و اشعار منسوب به امام.