تاريخ : یکشنبه 1400/12/1 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 74059
سامانه ویکی‌پاسخ با ۱۲۰۰ مدخل راه‌اندازی شد

سامانه ویکی‌پاسخ با ۱۲۰۰ مدخل راه‌اندازی شد

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌ علمیه قم: «ویکی‌پاسخ» با ۱۲۰۰ مدخل همراه ۸ درگاه کرونا، محرم، فاطمیه و غدیر با تنوع زبانی هندو، عربی و اسپانیولی

حجت‌الاسلام محمدباقر پورامینی، رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه، عصر روز ۲۸ بهمن‌ماه در مراسم رونمایی از چهار اثر جدید این مرکز اظهار کرد: این مجموعه ۲۰ سال قبل راه اندازی شده و در این مدت ۷۰ اثر تولید و برنامه ۵ ساله براساس اقدامات تحولی حوزه تدوین شده است.

مدیر گروه کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: هدف مرکز بر اساس سیاست‌گذاری این است که پیشران تحول و رشد علمی در زمینه پاسخ‌گویی به شب‌هات، مطالعات و طبقه‌بندی سؤالات و تحلیل درست آن باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌های این مرکز براساس استفاده از گفتمان‌سازی و هوش‌مصنوعی، حفظ جایگاه شورای سیاست‌گذاری و اولویت برنامه امسال براساس آینده‌پژوهی شبهه، ارتقای نشست‌های علمی، راه‌اندازی واحد‌های تخصصی پاسخ‌گویی به شبهه و مدارس‌پژوهشی، تلاش برای حمایت از پایان نامه‌های شبهه‌محور و تلاش به منظور هم‌افزایی برای جلوگیری از موازی کار‌ها و راه‌اندازی تلویزیون پاسخ‌گویی به شبهات است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه بیان کرد: هم‌ اکنون ۸ گروه علمی در این مرکز وجود دارد و تنوع پاسخ‌گویی در قالب ۱۱ مدرسه‌پژوهی از جمله؛ معرفت‌شناسی، غدیر، عاشورا، خرافات، گفتمان انقلاب اسلامی و کرونا است.

وی به راه‌اندازی «ویکی‌پاسخ» اشاره کرد و گفت: کار دیگری که در این مرکز انجام شده، راه‌اندازی «ویکی‌پاسخ» با ۱۲۰۰ مدخل همراه ۸ درگاه کرونا، محرم، فاطمیه و غدیر با تنوع زبانی هندو، عربی و اسپانیولی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورامینی افزود: راه‌‎اندازی «تلویزیون پاسخ» یکی دیگر از خروجی‌های این مرکز است. لذا برخی از برنامه‌های این تلویزیون به صورت ثابت پخش می‌شود که از جمله بحث «مرجعیت و غدیر» است.

منبع :ایکنا
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :