تاريخ : شنبه 1391/6/11 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 7310
دارالحديث، ستاره ايست كه در جهان اسلام می درخشد

دارالحديث، ستاره ايست كه در جهان اسلام می درخشد

اين مرجع عاليقدر شيعه، در حاشيه بازديد از مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث گفت: دارالحديث، ستاره ايست كه در جهان اسلام می درخشد و با فعاليت های صورت گرفته، روشن است آينده هم پيشرفت بيشتری در انتظار اين مجموعه خواهد بود.

به گزارش پایگاه حدیث نت، آيت الله العظمی مكارم شيرازی ظهر سه شنبه ۷ شهريور ضمن بازديد از بخش های مختلف مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث، با رئيس مؤسسه و مسئولان دانشگاه قرآن و حديث، پژوهشكده علوم و معارف حديث و معاونت فرهنگی و ارتباطات مؤسسه ديدار و گفتگو كرد.
آيت الله ری شهری در اين ديدار از حضور آيت الله العظمی مكارم شيرازی در مؤسسه دارالحديث، ابراز خرسندی كرد.
حجت الاسلام و المسلمين «صادقی» گزارشی از دانشگاه قرآن و حديث كه به تازگی از دانشكده به دانشگاه تبديل شده ارائه نمود. تعداد رشته ها، تعداد دانشجويان و نيز مقاطع درسی و شيوه های حضوری و مجازی تحصيل از جمله مطالبی بود كه وی در گزارش خود عنوان كرد.
سپس حجت الاسلام و المسلمين طباطبائی توضيحاتی را درباره پژوهشكده علوم و معارف حديثی و گروه های فعال آن بيان داشت و آما منشورات فراوان مؤسسه را كه بالغ بر ۳۰۰ عنوان و ۶۰۰جلد كتاب است را به سمع ميمانان رساند.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمين مسعودی خبر تأسيس پژوهشكده تفسير اهل بيت عليهم السلام را اعلام و گزارشی از طرحهای در دست اجرا بيان داشت.
حجت الاسلام و المسلمين سبحانی نيا معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه نيز بخشهای مختلف معاونت فرهنگی را معرفی و رويكرد جديد اين معاونت در تدوين متون عمومی و ترويجی را از جمله سياستها و اهداف معاونت دانست.
در پايان آيت الله العظمی مكارم شيرازی چند توصيه برای موفقيت بيشتر فعاليت های مؤسسه بيان داشت. ايشان در سخنان خود تأكيد كرد هرگز كيفيت را فدای كميت نكنيد. ايشان با اشاره به آيه شريفه ۲ از سوره ملك « اَلَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَكُمْ أَیُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ» اضافه كرد. بر اساس روايت معصوم عليه السلام در تفسير ايه مقصود از احسن عملا كيفيت است نه كميت. لذا امام می فرمايد لا اكثر عملا.
اين مرجع عاليقدر شيعه در ادامه لزوم اطلاع رسانی مطلوب از فعاليت های مؤسسه را مطرح كرد و بيان داشت كه اين حجم فعاليت های مرسسه تا كنون به خوبی منعكس نشده است. بديهی است با اطلاع رسانی بهتر جذب نخبه ها امكانپذير خواهد شد.
آيت الله مكارم شيرازی در ادامه بيان داشت تلاش كنيد سنت های حسنه و ارزشهای حوزه را به دانشگاه ببريد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :