تاريخ : دوشنبه 1391/6/6 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 7306
فهرست بیش از شش هزار حدیث در پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث

فهرست بیش از شش هزار حدیث در پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث

پایگاه حدیث نت: كتابخانه با قابليت دانلود متن كامل كتاب‌های حديثی شيعی انگليسی، پرسش و پاسخ‌های حديثی، نقد و بررسی كتاب‌های حديثی، شرح حال راويان احاديث، پايان‌نامه‌های حديثی و نشريات حديثی بخشی از قابليت‌های پايگاه اطلاع‌رسانی دارالحديث است.

به گزارش پایگاه حدیث نت: پس از باز كردن صفحه اینترنتی، زبان مورد نظر كاربر انتخاب و پس از وارد شدن به صفحه اول آن زبان، در سمت چپ (در زبان‌های فارسی، عربی، اردو و كردی با رسم‌الخط عربی از سمت راست) حروف الفبايی آن زبان به ترتيب ذيل هم درج شده كه با انتخاب هر كدام از آن‌ها مدخل‌های ابتدا شده با آن حرف در ذيل آن ظاهر خواهد شد و با فشار روی هر كدام از آن مداخل محتوای حديثی آن عنوان در صفحه مقابل ديده خواهد شد.
با اجرای كامل اين پروژه، شش هزار و هشتصد حديث ارزشمند اعتقادی و اخلاقی به سيزده زبان (با تفكيك زبانی و موضوعی) در اختيار كاربران و علاقه‌مندان معارف ناب اهل‌ بيت عصمت(ع) قرار خواهد گرفت.
پايگاه اطلاع‌رسانی دارالحديث با نشانیwww.darolhadith.comبه زبان انگليسی در اوائل سال ۱۳۸۸ راه اندازی شد، وجود بخش‌هايی مانند كتابخانه (با قابليت دانلود متن كامل كتاب‌های حديثی شيعی انگليسی)؛ بانك مقالات حديثی؛ پرسش و پاسخ‌های حديثی، نقد و بررسی كتاب‌های حديثی، سرگذشت‌نامه حديث پژوهان شيعه، شرح حال راويان احاديث، پايان‌نامه‌های حديثی (متعلق به دانشكده علوم حديث) و نشريات حديثی (چكيده مقالات)، اين پايگاه اينترنتی را به يكی از منابع حديث پژوهی شيعی به زبان انگليسی تبديل كرده است. در كنار اين بخش‌های علمی، ارائه اخبار حديثی دارالحديث و جهان حديث بُعد اطلاع‌رسانی آن را تقويت كرده و قسمت شناخت‌نامه مؤسسه دارالحديث نيز با عرضه اطلاعات جامع از تمام بخش‌های مؤسسه، نقش برجسته‌ای در معرفی آن به مخاطبان خود ايفا كرده است.
در ايام خاص دينی نيز تبليغات مذهبی با ارائه تصاوير مناسب به صورت فلش تركيبی و در غير اين ايام با تبليغ كتاب‌های تازه منتشر شده و ديگر محصولات علمی مؤسسه، سيمای تبليغی زيبايی را در پايگاه اينترنتی دارالحديث به نمايش می‌گذارد.
از مهمترين بخش‌های زبان انگليسی كه در ارائه و اشاعه احاديث اهل بيت‌(ع) به صورت نوين نقش بسيار زيادی دارد، بخش «بانك اطلاعات حديث» Hadith Databank است كه در واقع صورت ديجيتالی و مجازی «منتخب ميزان‌الحكمه» (با ترجمه انگليسی) است. در اين بخش ابتدا حروف الفبايی انگليسی به ترتيب خود در ذيل همديگر ظاهر شده و با كليك روی هر يك مدخل‌های شروع شده با آن حروف، بلافاصله در زير آن حرف ديده می‌شوند. با فشار روی هر كدام از آن مدخل‌ها متن كامل احاديث آن مدخل در صفحه مقابل Load شده و صورت منظم احاديث متن عربی با ترجمه انگليسی آن و نيز عناوين فرعی آن مدخل در اختيار كاربر قرار می‌گيرد. با اين روش تعداد ۶۸۰۰ حديث با ترجمه انگليسی آن در ضمن ۴۱۰ عنوان موضوعی و در سريع‌ترين زمان ممكن در اختيار دوستداران معارف اهل بيت(ع) قرار می‌گيرد.
بخش زبان عربی پايگاه نيز در اواخر همان سال و با همان تركيب و شكل و محتوا (البته بدون بخش بانك اطلاعات حديث) راه‌اندازی شد و در اختيار كاربران عرب زبان قرار گرفت.
بخش فارسی پايگاه نيز با دستور رئيس مؤسسه و با رويكرد خبری ـ اطلاع رسانی در طرح و قالب جديد در اوائل نيمه دوم سال ۱۳۸۸ راه‌اندازی شد. بخش خبری اين زبان به دو بخش اخبار ويژه (خبرهای مهم علمی مؤسسه) و اخبار عمومی مربوط به مؤسسه تفكيك شده و نمايش اخبار ويژه آن به صورت تاپ و متحرك در بالای پايگاه اينترنتی آن را از بخش عمومی متمايز كرده است. وجود اطلاعات متنوع علمی و پژوهشی حديثی ديگر همانند؛ اخبار جهان اسلام، نشست‌های علمی، گفت‌وگوهای علمی، پايان‌نامه‌های حديثی، معرفی كتاب، تازه‌های نشر، نشريات مؤسسه و گزارش‌های خبری؛ كه به نحوی به بخش‌ها و واحدهای مؤسسه دارالحديث مرتبط می‌شود، اين پايگاه اينترنتی را از حالت خبری صرف بيرون آورده و اطلاعات متنوعی در اختيار كاربران قرار می‌دهد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :