كتاب‏شناسى گزيده‌ ى آثار دانشمندان اهل تسنّن درباره‌ ى امام مهدى عليه السلام تکمله‌ى دو گفتار محقّق طباطبايى - صفحه 77

کتاب‌شناسى گزيده‌ى آثار دانشمندان اهل تسنّن درباره‌ى امام مهدى عليه السلام : تکمله‌ى دو گفتار محقّق طباطبايى

عبدالحسين طالعى ۱

چکيده: اين مقاله، حاوى ويژگى‌هاى 88 کتاب از آثار دانشمندان اهل تسنّن است که تمام يا بخشى از آن‌ها در مورد امام مهدى عليه السلام مى‌باشد. نگارنده، مقاله را بر اساس اطّلاعاتى که دکتر عداب محمود حمش (دانشمند معاصر اهل تسنّن) در کتاب «المهديّ المنتظر: دراسة حديثيّة نقديّة» آورده، ارائه کرده است و داده‌ها را به ترتيب مطالب سيّد عبدالعزيز طباطبايى در دو گفتار او که در سفينه‌ى شماره‌ى 10 و 11 آمده سامان داده است. بخشى از مجموعه‌ى مطالب اين مقاله که در پنج بخش آمده، ناظر به مدخل‌هايى است که محقّق طباطبايى ياد کرده و بخشى از آن‌ها مدخل‌هايى است که براى نخستين بار معرّفى مى‌شود.

کليد واژه‌ها: امام مهدى عليه السلام، کتاب‌شناسى / آثار اهل تسنّن، کتاب‌شناسى/ کتاب‌هاى عربى، کتاب‌شناسى/ حمش، عداب محمود/ المهدى المنتظر (کتاب).

در پى درج دو مقاله تحت عنوان کتاب‌شناسى گزيده‌ى دانشمندان اهل تسنّن پيرامون امام مهدى عليه السلام ـ نوشته‌ى محقّق فقيد سيّد عبدالعزيز طباطبايى، ترجمه و تحقيق استاد حميد سليم گندمى در شماره‌هاى 10 و 11 سفينه به کتابى دست يافتيم که يکى از دانشمندان معاصر اهل تسنّن در باب امام مهدى عليه السلام نگاشته

1.عضو هيأت علمى دانشگاه قم.

صفحه از 106