مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : فرازهایی از تاریخ پیامبر اسلام
پديدآورنده : جعفر سبحانی
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : تهران
ناشر : مشعر
نوبت چاپ : یازدهم
تاریخ انتشار : 1378 ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 538
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

فرازهایی از تاریخ پیامبر اسلام

نوشتاری اجمالی است در تاریخ زندگانی پیامبر اکرم(ص) که به شیوه گزارشی نگاشته شده است.

این اثر، نوشتاری اجمالی است در تاریخ زندگانی پیامبر اکرم(ص) که به شیوه گزارشی نگاشته شده است. نویسنده ابتدا با اشاره به وضعیت عمومی و جغرافیایی شبه جزیره عربستان و تاریخچه شهر مکه و نیز ترسیم نمایی کلی از اوضاع عرب پیش از اسلام و افکار و عقاید آنها، درباره نیاکان پیامبر اسلام بحث می کند. سپس چگونگی میلاد پیامبر، دوران کودکی، سرپرستان رسول اکرم(ص)، دوران جوانی و شغل حضرت در آن ایام و ازدواج پیامبر با خدیجه علیهاالسلام را مطرح می سازد.

آن گاه به بعثت رسول اکرم(ص)، دعوت سرّی، دعوت خویشاوندان و آغاز دعوت عمومی، آزار و شکنجه مشرکان، نخستین هجرت مسلمانان، محاصره اقتصادی، ماجرای شعب ابی طالب، درگذشت ابی طالب و خدیجه، معراج پیامبر، سفر به طائف، پیمان عقبه، نقشه مشرکین برای قتل پیامبر و سرگذشت هجرت رسول اکرم(ص) به مدینه می پردازد.

پس از آن، وقایع دوران حضور پیامبر در مدینه، همچون بنای مساجد، تبدیل قبله، جنگ ها، فتوحات، صلح نامه ها و دعوت جهانی پیامبر، برخورد آن حضرت با غیرمسلمان ها و منافقین، چگونگی رویارویی پیامبر با مشکلات، داستان غدیرخم و نصب علی(ع) به جانشینی پیامبر و در پایان، حوادث مربوط به قبل و هنگام رحلت پیامبر اکرم(ص) را می آورد.