تاريخ : پنج شنبه 1391/1/31 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6867
با بهره گیری از فرصت ها، قدردان نعمت های الهی باشیم

با بهره گیری از فرصت ها، قدردان نعمت های الهی باشیم

پنج شنبه ۳۱/۰۱/۹۱

پایگاه حدیث نت: رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث در جلسه « تواصی به حق »، با بیان اهمیت تفکر در مدیریت زمان و استفاده بهینه از نعمت های الهی گفت: با بهره گیری از فرصت ها، قدردان نعمت های الهی باشیم.

پایگاه حدیث نت، دومين جلسه « تواصی به حق »، ۳۰ فروردین ماه با حضور رئیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، پژوهشگران، اساتید دانشکده علوم حدیث، دانشجویان، مديران و كاركنان این مؤسسه بعداز نماز ظهر و عصر در نمازخانه مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث برگزار شد.
رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث با نقل حدیثی از امام علی(ع) که می فرماید:«الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَيّر» یعنی «فرصت مانند ابر از افق زندگي مي‌گذرد، مواقعي كه فرصت‌هاي خيري پيش مي‌آيد غنيمت بشماريد و از آن‌ها استفاده كنيد» تصریح کرد:تمامی بندگان خدا با سرمایه ای آفریده شده اند، و در روز قیامت هرشخصی با توجه به نعمت هایی که در اختیار داشته است باید نزد خداوند متعال پاسخگوی نتایج فعالیت های خویش باشد.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر بیشترین نعمت ها برای ما فراهم شده، نعمت هایی از قبیل، فراهم آمدن محیط علمی، امکانات پژوهشی، موقعیت معنوی شهر قم، حضور عالمان برجسته؛ که وظیفه هر انسان متعهدی استفاده از آنهاست تا ضمن انتقال مفاهیم اهل بیت(علیهم السلام) به جامعه و آیندگان، قدر دان علمای پیشین و کسانی که این محیط را فراهم آورده اند باشیم.
حجت الاسلام طباطبایی بیان داشت: استفاده از فرصت ها، به شکلی قدر دانی از امام خمینی و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی تاکید کرد: قدر دان نعمت های الهی باشیم و با استفاده از نعمت هایی که در اختیار ماست و مدیریت در زمان راه محدثین گذشته را ادامه دهیم.

جلسات معنوی « تواصی به حق » با تاکید رئیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، آیت الله ری شهری هر هفته بعد از نماز ظهر و عصر در این مؤسسه برگزار می شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :