تاريخ : چهارشنبه 1397/6/14 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 67112
برگزاری دوره کوتاه مدت معارف نهج البلاغه

برگزاری دوره کوتاه مدت معارف نهج البلاغه

رئیس مرکز آموزش الکترونیک دانشگاه قرآن و حدیث از برگزاری دوره آموزشی آنلاین با موضوعات مختلف نهج البلاغه خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی غلامعلیدر گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، با اشاره به برگزاری نشست‌های آنلاین با موضوعات مختلف نهج البلاغه در مدرسه تابستانی نهج البلاغه اظهار کرد: مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث با آگاهی از اندیشه و کلام امام علی(ع) و نقش مؤثر آن در عرصه‌های مختلف و با بهره‌گیری از امکانات خود و اساتید مجرب حوزه و دانشگاه، مضامین و آموزه‌های انسان‌ساز نهج البلاغه را بین عموم افراد جامعه نشر می‌دهد.

وی با اشاره به اهداف دوره مدرسه تابستانی نهج البلاغه گفت: فرهنگ نهج البلاغه‌خوانی و رجوع به آن در عرصه‌های مختلف زندگی در این مدرسه ترویج پیدا می‌کند و آموزه‌‌ها و کاربرد نهج البلاغه در بین عموم افراد جامعه و علاقه‌مندان معرفی می‌شود.

رئیس مرکز آموزش الکترونیک دانشگاه قرآن و حدیث عنوان کرد: این دوره در بررسی و ارائه ابعاد ناشناخته نهج البلاغه برای عموم افراد جامعه تأثیرگذار است و نهادینه‌سازی ارزش‌های والای نهج البلاغه در بخش‌های مختلف زندگی را پیگیری می‌کند.

وی از برگزاری نشست‌های آنلاین با ۱۱ عنوان موضوع  با حضور ۸ استاد مجرب حوزه و دانشگاه، به صورت آنلاین و در نرم‌افزار آدوبی کانکت خبر داد و افزود: چرایی نیاز به نهج البلاغه، تاریخ زندگانی امام علی(ع)، سیر مطالعاتی، زیبایی‌شناختی و منظومه معارف نهج البلاغه، قرآن، تربیت، اخلاق و مباحث اعتقادی در نهج البلاغه از جمله موضوعات این نشست‌ها است.

حجت الاسلام غلامعلی خاطرنشان کرد: تاکنون نشست‌های نیاز ما به نهج البلاغه، آشنایی با نهج البلاغه(تاریخ امام علی(ع)، سیدرضی و نهج البلاغه) و سیر مطالعاتی نهج البلاغه برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: نشست‌های قرآن از دیدگاه نهج البلاغه، زیبایی‌شناختی نهج البلاغه، منظومه معارف نهج البلاغه، اخلاق کاربردی در نهج البلاغه، تربیت در نهج البلاغه، مباحث اعتقادی در نهج‌ البلاغه(خداشناسی)، مباحث اعتقادی در نهج البلاغه(معادشناسی) و فرهنگ‌سازی نهج البلاغه طی روزهای آینده برگزار می‌شود.

رئیس مرکز آموزش الکترونیک دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه در مجموع ۲۴ ساعت آموزشی در این نشست‌ها ارائه می‌شود گفت: آزمونی به صورت تستی و آنلاین از محتوای نشست‌ها در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ شهریور امسال برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در صورت کسب حداقل ۶۰ درصد از نمره کلی آزمون گواهینامه این دوره را دریافت می‌کنند.

علاقه مندان برای ثبت نام در این دوره و بهره مندی از کلاس های برخط(آنلاین) می توانند به سامانه رایادین به نشانیrayadin.qhu.ac.irمراجعه نمایند.

قرار است پس از برگزاری دوره تابستانی نهج البلاغه ، دوره پاییزی حدیث و دوره زمستانی صحیفه سجادیه توسط مرکز آموزش الکترونیک دانشگاه قرآن و حدیث برگزار گردد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :
  • دوره کوتاه مدت معارف نهج البلاغه (دانلود)