تاريخ : سه شنبه 1390/4/14 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6544
زمینه سازی برای حکومت اهل بیت(ع) در حقیقت زمینه سازی فرهنگی است

زمینه سازی برای حکومت اهل بیت(ع) در حقیقت زمینه سازی فرهنگی است

زمینه سازی برای حکومت اهل بیت(ع) در حقیقت زمینه سازی فرهنگی است

سه شنبه ۱۶/۰۱/۹۰

آیت الله ری شهری: زمینه سازی برای حکومت اهل بیت(ع) در حقیقت زمینه سازی فرهنگی استآیت الله ری شهری

به گزارش پایگاه حیث نت، روز دوشنبه ۱۳ تیرنماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله ری شهری، در نمازخانه مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث اقامه شد. سپس نشست صمیمانه ای با حضور رئیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث و گروهی از طلاب و مبلغین حوزه علمیه نجف در محل نمازخانه مؤسسه برگزار شد.
در این نشست، آیت الله ری شهری، با اشاره به اهمیت نشر علوم حدیث، افزودند: کلام اهل بیت(علیهم السلام) از قرآن جدا نیست، همانگونه که قرآن از اهل بیت(علیهم السلام) جدا نیست. کسی که بخواهد با حقایق معارف قرآن آشنا شود باید به اهل بیت(علیهم السلام) مراجعه نماید.
ایشان افزودند: در دیداری که چند سال قبل، دانشجویان دانشکده علوم حدیث با مقام معظم رهبری داشتند، بنده عرض کردم: دارالحدیث، دارالقران است و دارالقرآن، دارالحدیث است و ایشان این مطلب را تایید فرمودند.
آیت الله ری شهری تصریح کردند: حکومت اهل بیت(علیهم السلام)، نیاز به زمینه سازی فرهنگی دارد. در همین راستا سرلوحه کار مؤسسه دارالحدیث روایتی از امام رضا علیه السلام است که می‌فرمایند:« رحم الله عبدا احیا امرنا». راوی به حضرت می گوید:«کیف یحیی امرکم» چگونه کسی می تواند امر شما را احیا کند. حضرت می فرمایند:«یتعلم علومنا و یعلمه الناس» یعنی معارف ما را یاد بگیرد و به دیگران منتقل کند.

آیت الله ری شهری یادآور شدند: رهنمود برای مبلغین بسیار مهم و آموزنده است و هنگامی که ما بتوانیم، معارف اهل بیت(علیهم السلام) را به جهانیان برسانیم، اصلی ترین مقدمات حکومت اهل بیت علیهم السلام را فراهم کرده ایم.
ایشان در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کردند، این دیدار مقدمه ای برای نشر هرچه بهتر روایات اهل بیت(علیهم السلام) و انتقال آن به جهانیان باشد.
گفتنی است، پیش از سخنان آیت الله ری شهری، حجت الاسلام و المسلمین مسجدی، یکی از همکاران پژوهشکده علوم و معارف حدیث، به معرفی بخش های مختلف دارالحدیث و اهمیت و جایگاه علوم حدیث در امر تبلیغ و علوم اسلامی، پرداخت.

۳۷ نفر از علمای کشور عراق که در حوزه علمیه نجف تحصیل کرده اند و اکنون در سراسر عراق مشغول به تبلیغ و فعالیت های فرهنگی هستند، روز دوشنبه ۱۳ تیر از مؤسسه دارالحدیث بازدید کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :