تاريخ : جمعه 1397/4/8 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 65108
بسیاری از احادیث و روایات به واسطه تلاش و مجاهدت ‌های حضرت عبدالعظیم (ع) به دست ما رسیده است

بسیاری از احادیث و روایات به واسطه تلاش و مجاهدت ‌های حضرت عبدالعظیم (ع) به دست ما رسیده است

حجت الاسلام ثمرى در مراسم دعای ندبه در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع) بيان كرد: امروز بسیاری از احادیث و روایات به واسطه تلاش و مجاهدت‌های حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به دست ما رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمين ثمرى گفت: نسبحضرت عبدالعظیم (ع)با چهار نسل به امام حسن(ع) می ‌رسد این محدث بزرگوار ۵۰ سال زندگی مخفیانه داشته و در نهایت در خطه ری دارفانی را وداع می ‌گویند.

به گزارش روابط عمومى آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع)، حجت الاسلام ثمری استاد حوزه علمیه، در مراسم دعای ندبه آستان مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امروز بسیاری از احادیث و روایات به واسطه تلاش و مجاهدت‌های حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به دست ما رسیده است.

حجت الاسلام ثمری با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ۵۵ سال با خلفای جور مبارزه کردند، اظهار داشت: ایشان با تایید امام رضا(ع) به شهرری می‌آیند و به صورت ناشناس و مخفی به نشر معارف و علوم دینی می‌پردازند و تا لحظه وفات کسی از هویت این محدث عالی مقام آگاهی نداشت.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام هادی(ع) خطاب به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که فرمودند: تو به حق ولی ما هستی؛ ادامه داد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) سالها روش و منش حسینی را در پیش گرفتند و با روحیه جهادی با رفع مشکلات شیعیان به تربیت شاگرد پرداختند.

وی با بیان اینکه کمتر کسی در تاریخ وجود دارد که دین خود را به امام معصوم(ع) عرضه کرده باشد، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) کسی است که دین خود را به محضر امام معصوم عرضه داشتند. حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تایید شده از ناحیه امام معصوم بودند.

حجت الاسلام ثمری با تاکید بر اینکه مسیر زندگی شیعه واقعی باید در راستای تحقق اهداف امام زمان باشد، گفت: امام رضا(ع) خطاب به حضرت عبدالعظیم(ع) می‌فرمایند: به شیعیان ما بگو به گونه‌ای زندگی کنند که شیطان به آنها طمع نکند؛ ما باید زمینه‌ها و بسترهای نفوذ شیطان را ببندیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز استکبار جهانی و شیطان بزرگ درصدد خاموش کردن انقلاب اسلامی هستند از این رو ما باید مراقب نفوذ دشمنان باشیم و راه آنان را مسدود کنیم.

وی افزود: امروز نسخه نجات از مشکلات اقتصادی اجرای اقتصاد مقاومتی است. رهبر معظم انقلاب سالهاست که این مهم را به مردم و مسؤولان گوشزد می‌کنند زیرا می‌دانند دشمنان با فشار اقتصادی قصد دارند انقلاب و دین مردم را نابود کنند.

حجت الاسلام ثمری در پایان خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در ادامه می‌فرمایند: منتظر واقعی اهل صداقت و روراستی در زندگی است؛ مسؤولان باید با مردم صداقت داشته باشند این انتظاری مکتبی است که از مسؤولان توقع می‌رود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :