تاريخ : شنبه 1397/2/22 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 64306
بررسی نقش حضرت زهرا در گسترش علوم اسلامی

بررسی نقش حضرت زهرا در گسترش علوم اسلامی

فقیهی با بیان این که نقش حضرت زهرا(س) در پیدایش و گسترش علوم اسلامی بسیار کلیدی و اساسی بوده است، گفت: باید محورهای فعالیت ایشان در این زمینه مورد بررسی دقیق محققان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نفیسه فقیهی رییس کمیسیون بانوان کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی در مراسم اختتامیه این کنگره که روز جمعه در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، بخش های مختلف این کمیسیون را این گونه توصیف کرد:
تبیین جایگاه علمیحضرت زهرا(س)، بررسی نقش بانوان خاندان اهل‌بیت(ع) در گسترش علوم اسلامی، تبیین نقش بانوان شیعه قرن سیزدهم و بررسی حوزه‌های فعالیت بانوان اندیشمند شیعه از شاخه هایی است که از سوی پژوهشگران کمیسیون بانوان مورد بررسی واقع شد.

وی ادامه داد: جالب توجه است که در این کنگره بین المللی عده ای از بانوان اندیشمند جهان اسلام حضور داشتند و بسیار محققانه مباحث را مورد بررسی قرار دادند.

فقیهی افزود: از میان ۱۰۹ مقاله ارائه شده به کمیسیون بانوان، ۲۹ مقاله برگزیده به چاپ رسید و هفت مقاله دیگر نیز در این کمیسیون مورد داوری قرار گرفت.

رئیس کمیسیون بانوان کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی با بیان این که ۲۹ مقاله برگزیده شده در این کمیسیون بسیار فاخر هستند، گفت: نقش علمی زنان شیعه، نقش حضرت زهرا(س) در پیدایش تمدن اسلامی، نقش اصحاب امیرالمومنین(ع) در توسعه علوم اسلامی و تاثیر حضور حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم از جمله مقالاتی است که داوران پس از بررسی های سرسختانه آن ها را برگزیدند.

وی تأکید کرد: باید دانست که نقشحضرت زهرا(س)در پیدایش و گسترش علوم اسلامی بسیار کلیدی و اساسی بوده است، بر این اساس باید محورهای ترویج ایشان مورد بررسی دقیق محققان قرار گیرد.

فقیهی یادآور شد: در نشست هایی که از سوی کمیسیون بانوان این کنگره برگزار شد سعی کردیم نقش حضرت زهرا(س) را در پیدایش و گسترش علوم اسلامی بررسی کنیم و به همین منظور محورهای نقش ایشان را در فقه، فلسفه، علم کلام، قرآن کریم و غیره مورد تحقیق قرار دهیم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :