تاريخ : پنج شنبه 1397/1/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 63875
رونمایی از تارنمای «جامع‌ الاحادیث»

رونمایی از تارنمای «جامع‌ الاحادیث»

تارنمای «جامع‌ الاحادیث» که نوعی پایگاه اطلاع‌رسانی جامع متون حدیثی شیعه است، به همراه دو نرم‌افزار معجم موضوعی در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی رونمایی می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، پایگاه «جامع‌ الاحادیث» که نوعی پایگاه اطلاع‌رسانی جامع متون حدیثی شیعه است به همراه نرم‌افزارهای «معجم موضوعیبحارالانواردو» و «معجم موضوعیکتب اربعه» پنجشنبه، ششم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی رونمایی می‌شود.

در واقع وب‌گاه «جامع الاحادیث» وب‌گاهی حدیث‌محور است که در آن مجموعه روایات موجود در بیش از ۱۸۰ عنوان از مصادر حدیثی شیعه عرضه شده است.

همچنین مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در راستای تلاش‌های خود برای تسهیل دسترسی به منابع علوم اسلامی با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات و در ادامه تولید نرم‌افزارهای متنوعی که در حوزه حدیث عرضه کرده است، اقدام به راه‌اندازی وب‌گاهی حدیثی کرد، تا ضمن عرضه دستاوردهای پیشین خود در محیط وب، قابلیت‌های جدیدی را نیز در اختیار جامعه‌ حدیث‌پژوهان و محققان علاقه‌مند به مباحث حدیثی قرار دهد.

همچنین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وب‌گاه که آن را از نسخه‌های مختلف نرم‌افزار جامع الاحادیث متمایز می‌سازد، حدیث‌محوری در شیوه‌ عرضه است. در این وب‌گاه به جای عرضه کتاب‌ها، فهرستی از احادیث اهل بیت(ع) از کتاب‌های حدیثی استخراج و ارائه شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :