تاريخ : یکشنبه 1396/12/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 63308
نشریات حوزوی می توانند وارد عرصه آزاد اندیشی شوند

نشریات حوزوی می توانند وارد عرصه آزاد اندیشی شوند

رییس کمیته مرکزی آزاد اندیشی حوزه های علمیه گفت: نشریات حوزوی می توانند در عرصه کرسی های آزاداندیشی ورود کنند و حضور فعالانه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام هادی صادقیرییس کمیته مرکزی آزاد اندیشی حوزه های علمیه در هفتمین نشست سالانه مدیران مسؤول و سردبیران نشریات علمی حوزوی که شب گذشته در سالن همایش های نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها برگزار شد، با بیان اینکه باید تفاوت ماهوی مقالات علمی پژوهشی از مقالات علمی ترویجی تبیین شود، گفت: به نظر می رسد آنچنان که شایسته است این موضوع مشخص نشده است.

وی ادامه داد: نشریات علمی پژوهشی به دنبال نوآوری علمی و نشریات علمی ترویجی به دنبال ترویج علوم هستند و ضروری است این تفاوت مورد نظر داوران قرار گیرد.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: نشریات علمی پژوهشی و علمی ترویجی نباید تنها مقاله محور باشند، بلکه به گزارش های علمی از همایش های علمی، کتب علمی و نقدهای علمی نیز پرداخته شود.

رییس کمیته مرکزی آزاد اندیشی حوزه های علمیه ابراز داشت: نشریات حوزوی می توانند در عرصه کرسی های آزاداندیشی نیز ورود کنند و حضور فعالانه داشته باشند، همچنین باید فضای حضور علمی مکتوب در این عرصه را نیز ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تأکیدات بسیاری بر مسأله کرسی های آزاد اندیشی داشته اند، اظهار داشت: نشریات حوزوی باید فضاسازی در راستای کرسی های آزاد اندیشی را یک ارزش بدانند و دیدگاه برخی افراد که به این مسأله نگاهی کوته نظرانه دارند را تغییر دهند.

حجت الاسلام صادقی یادآور شد: در مجموع فضای آزاداندیشی در کشور مغتنم است، اما بد منعکس می شود، بنابراین در این عرصه نیازمندیم با تبلیغ مثبت، این موضوع را در جامعه ترویج دهیم

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :