تاريخ : دوشنبه 1396/11/16
کد خبر: 62801

کتاب «حدیث و روانشناسی» تجدید چاپ شد

«حدیث و روانشناسی» عنوان اثری است که از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برای چهارمین بار منتشر و روانه بازار نشر شده است.

به گزارش آستان نیوز، کتاب «حدیث و روانشناسی» در حقیقت تکملة «قرآن و روانشناسی» نوشته محمد عثمان نجاتی است که چند سال پیش توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به جامعه علمی کشور عرضه و با اقبال چشمگیر اهل نظر رو به رو شد.

در این کتاب جنبه‌های گوناگون رفتار انسان مانند انگیزه‌های رفتار، هیجانات و عواطف، ادراک حسّی، تفکّر، رشد و ... از منظر احادیث پیامبر اعظم(ص) بررسی شده و نگارنده کوشیده است تا میان آن چه در حدیث نبوی پیرامون مسائل و موضوعات یاد شده آمده و دیدگاه‌های دانش روانشناسی مقایسه کند و تاحد امکان تصویری روشن و درست از آن در این منظر ارائه دهد.

اسلام، اسلام و علوم، علوم و عقاید جدید، تجدید حیات فکری، خودسازی، دین، دین‌شناسی تطبیقی و ادیان، روانشناسی اسلامی، کلام، عقاید و... از موضوعات و مباحثی است که در این اثر به آن پرداخته شده است.

کتاب «حدیث و روانشناسی» به زبان عربی و با موضوع اسلام و روانشناسی با قلم محمد عثمان نجاتی نگاشته شده و حمید رضا شیخی کار ترجمه آن را بر عهده داشته است. این اثر در قطع رقعی و در شمارگان ۵۰۰ نسخه تهیه شده و در اختیار علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی قرار گرفت است.

گفتنی است؛ کتاب «قرآن و روانشناسی» مشتمل بر سه مقدمه، یک سرآغاز و یک پیشگفتار است و انگیزه‌های رفتار در قرآن، انفعال‌ها در قرآن، ادراک حسی در قرآن، تفکر از دیدگاه قرآن، یادگیری در قرآن، علم لدنی در قرآن، یادآوری و فراموشی در قرآن، سیستم مغز و اعصاب در قرآن، شخصیت در قرآن و روان درمانی در قرآن از موضوعات این کتاب است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :