تاريخ : یکشنبه 1396/10/17
کد خبر: 62325

سبک زندگی از منظر آیات و روایات در «چهارراه زندگی»

چهار جلد نخست از مجموعه «چهارراه زندگی» با موضوع سبک زندگی،‌ با نگاهی به آیات، احادیث و روایات، از سوی به‌نشر راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارت آستان قدس رضوی، چهار جلد نخست از مجموعه 10 جلدی «چهارراه زندگی» از تولیدات گروه پژوهشی دین و معارف زائر آستان قدس رضوی با بازنویسی «ملیحه جهانبخش» و با محوریت سبک زندگی منتشر کرد.

«آخرین بهشتی، اولین دوزخی» نخستین جلد این مجموعه است که به مذمت غیبت کردن می‌پردازد. غیبت در آیینه کلام، غیبت در آیینه زلال نور، غیبت در سیره آفتاب، غیبت در آیینه عبرت و غیبت در آیینه شاعران، سرفصل‌های این کتاب است که ابتدا مخاطب را با مفهوم غیبت آشنا می‌کند و سپس به بررسی موضوع غیبت در قرآن پرداخته و در ادامه نیز نگاهی به این موضوع از منظر علمای اخلاق دارد. این کتاب با سیری در سیره بزرگان دین و علمای پرهیزکار، به بررسی نحوه مواجهه آن‌ها با موضوع غیبت پرداخته و در پایان نیز اشعاری را درباره غیبت برای مخاطب بیان می‌کند.

جلد دوم این مجموعه با عنوان «در آستان بندگی» به موضوع ستایش صبر اختصاص دارد که در گام نخست به تبیین مفهوم غیبت می‌پردازد و پس از آن نگاهی به آیات و احادیث مرتبط با این مفهوم دارد. حکایت‌ها و اشعاری درباره صبر نیز در این کتاب ارائه شده است. صبر در آیینه کلام، صبر در آیینه زلال نور، صبر در سیره آفتاب، صبر در آیینه عبرت و صبر در آیینه شاعران، سرفصل‌های این کتاب است.

سومین جلد از این مجموعه با موضوع ستایش اخلاص «آینه‌ای برای خدا» نام دارد. تبیین مفهوم اخلاص، نگاهی به آیات و روایات مرتبط با این موضوع، اخلاص در سیره بزرگان از موضوعاتی است که در این کتاب به آن‌ها پرداخته می‌شود و در پایان نیز اشعاری با این مضمون برای مخاطبان بیان شده است. از سرفصل‌های این کتاب می‌توان به اخلاص در آیینه کلام، اخلاص در آیینه زلال نور، اخلاص در سیره آفتاب، اخلاص در آیینه عبرت و اخلاص در آیینه شاعران اشاره کرد.

«رو به سوی روشنایی» نیز عنوان چهارمین جلد از این مجموعه بوده که به موضوع توبه می‌پردازد و در قالب سرفصل‌هایی همچون توبه در آیینه کلام، توبه در آیینه زلال نور، توبه در سیره آفتاب، توبه در آیینه عبرت و توبه در آیینه شاعران، ابتدا مخاطب را با مفهوم توبه آشنا کرده و در ادامه با بررسی موضوع توبه در قرآن و مفهوم آن در سخنان 14 معصوم، به تبیین مفهوم توبه از منظر علمای اخلاق اشاره کرده و در پایان نیز اشعاری را در این‌باره بیان می‌کند.

به‌نشر این چهار جلد را در قطع رقعی، با شمارگان یک‌هزار نسخه منتشر کرد. هر جلد از این مجموعه به بهای بین 65 تا 90 هزار ریال عرضه شده است. 

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :