تاريخ : چهارشنبه 1396/9/29
کد خبر: 62056

کتاب «روایات زنان در کتب حدیث شیعه» منتشر شد

کتاب «روایات زنان در کتب حدیث شیعه» نخست به عنوان مقاله ای در میراث حدیث شیعه، دفتر بیست و یکم، در سال 89 به چاپ رسیده و با تکمله هایی در شمایل جدید روانه بازار نشر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، ساختار کتاب بر اساس حروف الفبایی نام راویان به ابوابی تقسیم شده است که به شانزاده باب رسیده است.

نویسنده در پیش گفتار کتاب آورده است: در این رساله می کوشیم با تتبع در مهم ترین مصادر حدیثی شیعه روایات زنان را استخراج کرده و با ثبت اطلاعاتی درباره آنها و تعیین موضوعات منقول در احادیث، بستر تحلیل کامل را فراهم آوریم.

در این کتاب روایت هایی را جست و جو کرده ایم که زنان، راوی آنها بوده اند. بدین جهت روایت های منقول از حضرت فاطمه س که به ایشان ختم می شود، مورد بررسی و تحلیل قرار نگرفته و ان شاالله در نوشتاری مستقل بدان پرداخته می شود.

کتاب هایی که در این مرحله مورد جست و جو و تتبع قرار گرفته عبارتند از : الکافی، کتاب من لایحضره الفقیه، تهذیب الاحکام، الاستبصار، وسائل الشیعه، بحارالانوار.

چاپ اول کتاب «روایات زنان در کتب حدیث شیعه» نوشته مهدی مهریزی ،  ۲۹۵ صفحه، بهای ۱۵ هزار تومان توسط انتشارات دارالحدیث منتشر شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :