تاريخ : دوشنبه 1396/8/15
کد خبر: 61460

نسخه‌ الکترونیک «جاذبه‌ حسینی» منتشر شد

نسخه‌ الکترونیک کتاب «جاذبه‌ حسینی»؛ گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب در دو موضوع حضرت زینب کبری(س) و اربعین توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جاذبه‌ حسینی؛ مجموعه‌ای از رهنمودهای حضرتآیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‎العالی)با محوریت تبیین شخصیت مظهر صبر و ایمان، حضرت زینب کبری(س) و گفتارهایی با موضوع «اربعین حسینی» است.

بخشی از بیانات معظم‌له در این کتاب مرتبط با ویژگی‌های شخصیتیحضرت زینب(س)و فلسفه اقدامات آن حضرت در دوران حیات و بخصوص پس از نهضت عاشورای حسینی است.

در بخش دیگر از این کتاب نیز به بررسی اهمیت و ابعاد «اربعین» و «شرح زیارت اربعین» در بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخته شده است. از دیدگاه معظم‌له اهمیت ویژه اربعین در زنده نگه‌داشتن یاد شهادتامام حسین (ع)است «اهمیت اربعین از کجاست؟ صرف اینکه چهل روز از شهادت شهید می‌گذرد، چه خصوصیتی دارد؟ خصوصیت اربعین به این است که در اربعین حسینی، یاد شهادت حسین(ع) زنده شد و این بسیار مهم است»(۲۲/آبان/۶۳)

مستندسازی و ارجاع بیانات معظم‌له به کتب مختلف برای مطالعه بیشتر مخاطبان علاقمند و همچنین وجود فهرست تفصیلی مناسب از نکات قوت کتاب «جاذبه‌ حسینی» است؛ به طور خاص در ایام اربعین حسینی و روزهای پایانی ماه صفر مطالعه این اثر کم‌حجم حدود ۱۰۰ صفحه‌ای، اما پرمحتوا به خوانندگان و زائران اباعبدالله الحسین(ع) توصیه می‌شود.

به همین منظور انتشارات انقلاب اسلامی برای بهره‌برداری زائران امام حسین(ع) در مراسم راهپیمایی اربعین نسخه‌الکترونیک این کتاب را برای دانلود منتشر کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :