تاريخ : چهارشنبه 1396/7/26 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 61165
بازدید پژوهشگران عراقی از مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث

بازدید پژوهشگران عراقی از مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث

14 نفر از پژوهشگران و مدیران مؤسسات علمی ـ فرهنگی کشور عراق صبح چهارشنبه 26 مهر از کتابخانه و نمایشگاه کتاب مؤسسه دارالحدیث بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث،حجت الاسلام والمسلمین حیدر مسجدیاز پژوهشگران پژوهشکده علوم و معارف حدیث و عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث، با اشاره به فعالیت های مؤسسه دارالحدیث گفت: مؤسسه دارالحدیث، به همّت آیت الله محمّد محمدی ری شهری، در  و با هدفِ پژوهش در زمینه حدیث و علوم حدیث تبیین و ترویج دانش ها و معارف حدیثی؛ تدوین کتاب های حدیثیِ جدید، متناسب با نیازهای عصر؛تربیت محقّق در حوزه های مختلف علوم حدیث، با پیام مقام معظّم رهبری، در قم افتتاح گردید.

وی به معرفی آثار مؤسسه دارالحدیث پرداخت و گفت: از کتابمیزان الحکمةتا کنون، متناسب با ضرورت های اجتماعی، کتاب های مستقلی منتشر شده از جمله اهل بیت(ع) در قرآن و حدیث، علم و حکمت در قرآن و حدیث، نماز در قرآن و حدیث، حج در قرآن و حدیث، خِردگرایی در قرآن و حدیث، دوستی در قرآن و حدیث، تبلیغ در قرآن و حدیث، گفتگوی تمدّن ها در قرآن و حدیث .

حجت الاسلام مسجدی افزود: یکی دیگر از ارکان مؤسسه  دارالحدیث، دانشگاه قرآن و حدیث است.

وی گفت: این دانشگاه از از طریق آزمون سراسری، دانشجو جذب می کند و از مهرماه ۱۳۷۸ برای رشته کارشناسی علوم حدیث، از میان خواهران و برادرانِ علاقه مند، دانشجو گرفته است.استاد دانشگاه قرآن و حدیث افزود: هدف از تأسیس این دانشگاه انسجام بخشیدن به آموزش های حدیثی، تربیت اساتید و پژوهشگرانی برای علوم حدیث، ایجاد ارتباط میان تحصیلات حوزوی و دانشگاهی در زمینه حدیث، و... است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :