تاريخ : دوشنبه 1396/7/17 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 60997
ثبت‌نام جشنواره قرآن و حدیث المصطفی(ص) تا ۱۷ مهر

ثبت‌نام جشنواره قرآن و حدیث المصطفی(ص) تا ۱۷ مهر

جانشین رئیس ستاد برگزاری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه ثبت نام در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) العالمیه از ۲۲ شهریورماه آغاز شده است گفت: ثبت نام از علاقه‌مندان تا ۱۷ مهرماه نیز ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف محمدی، جانشین رئیس ستاد برگزاری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) العالمیة در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) با شعار «قرآن و سبک زندگی؛ استقامت» در حال ثبت نام است.

وی افزود: طلاب علاقه‌مند برای حضور در این جشنواره می‌توانند به سایت مسابقات به نشانیhttp://quran.miu.ac.ir/index.aspx?siteid=۱۳۵مراجعه کرده و برای حضور در این جشنواره ثبت نام کنند.

محمدی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: معرفی دستاوردهای قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی، توسعه و تعمیق فضای انس با قرآن در میان طلاب و استادان المصطفی و شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای برتر جامعه المصطفی(ص) در زمینه قرآنی و گسترش فضای قرآنی در سایر کشورها همچنین - سنجش و بازخوردگیری از آموزش‌ها و فعالیت‌‌های قرآنی و حدیثی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی است که بیست و سومین سال خود را سپری می‌کند.

[تداوم ثبت نام جشنواره قرآن و حدیث المصطفی(ص) تا ۱۷ مهرماه]

مسئول فعالیت‌های ترویجی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) با اشاره به اهتمام این جشنواره به سیر مطالعات حدیثی و تفسیری را از دیگر نقاط برجسته این جشنواره برشمرد و عنوان کرد: سیر مطالعاتی تفسیر براساس تفاسیر المیزان، نمونه و روند مطالعات حدیثی نیز براساس نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه صورت گرفته است و تاکنون موفق شده‌ایم که یک دوره کامل نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را ارایه کنیم.

وی افزود: در تفسیر نیز در روند مطالعاتی به سیر پنجم رسیده‌ایم و پنج سیر دیگر نیز برای ارائه تفسیر کل قرآن کریم باقی مانده است که به تدریج در روند برگزاری جشنواره مورد توجه قرار دارد که گامی مهمی در آموزش تفسیر قرآن در قالب برپایی یک جشنواره قرآنی است.

محمدی با بیان اینکه این جشنواره ویژه فراگیران و دانش‌آموختگان ایران و غیرایرانی در واحدهای تابعه المصطفی در داخل و خارج کشور است بیان کرد: کار ثبت‌نام از علاقه‌مندان از ۲۲ شهریور ماه آغاز شده است و تا ۱۷ مهرماه نیز ادامه خواهد یافت.

جانشین رئیس ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعة المصطفی(ص) با اشاره به رشته‌های این دوره از جشنواره عنوان کرد: این جشنواره در بخش‌های معارفی یعنی کتبی، شامل مطالعات قرآنی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و تفسیر ترتیبی و موضوعی و ... و بخش شفاهی برگزار می‌شود.

محمدی ادامه داد: برای مقطع کارشناسی ارشد، تفسیر ترتیبی و برای مقطع دکتری نیز تفسیر موضوعی در نظر گرفته شده همچنین کتاب حدیث‌خوانی روشمند استاد غلامعلی در بخش حدیثی برای ارشد و دکتری مدنظر است.

وی با بیان اینکه قرائت، ترتیل، حفظ کل، ۱۵، ۱۰، ۵  سه جزء نیز رشته‌های بخش شفاهی را تشکیل می‌دهند اظهار کرد: بخش کتبی و معارفی به صورت برخط (آنلاین) از ۱۲ تا ۱۴  آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد و مرحله حضوری و شفاهی نیز متعاقبا اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش شفاهی به صورت مقدماتی در تمامی واحدها انجام و نفرات برتر به مرحله نهایی که در قم برگزار می‌شود راه می‌یابند ادامه داد: سؤالات بخش کتبی و معارفی به صورت اپن بوک و تستی است و در روند برپایی این جشنواره نیز تغییراتی ایجاد شده است.

جانشین رئیس ستاد برگزاری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی با اشاره به برخی تغییرات دیگر در روند فعالیت‌های جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی(ص) العالمیه تصریح کرد:  یکی از تغییرات اعمال شده در جشنواره، تعیین جوایز براساس رتبه‌بندی است؛ زیرا در سال‌های قبل، به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا می‌شد ولی امسال براساس جدول به کسانی که حدنصاب امتیازات را بگیرند جوایزی اهدا خواهد شد و به خصوص این مسئله در حفظ کل موضوعیت بیشتری می‌یابد و هدف ما نیز این است که افراد بیشتری در رشته‌های مختلف شرکت کرده و تشویق و ترغیب شوند.

جانشین رئیس ستاد برگزاری جشنواره ادامه داد: تغییر دیگر جشنواره نیز این است که جشنواره غیر از طلاب و فراگیران به صورت بسته کامل برای کل کارکنان نیز جداگانه در نظر گرفته شده است تا تمامی کارکنان المصطفی(ص) یکپارچه به مباحث قرآنی و حدیثی بپردازند.

محمدی درباره مراحل برگزاری جشنواره نیز عنوان کرد: فرایند برگزاری این جشنواره نیز به این صورت است که مرحله مقدماتی و در صفوف داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد و یک نفر برتر از هر ملیت به فینال این جشنواره که دی ماه برگزار خواهد شد راه می‌یابند.

مسئول فعالیت‌های ترویجی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) با اشاره به تجربه برگزاری  بیست و سه دوره این جشنواره که قبلا در قالب المپیاد قرآن  و حدیث برگزار شده است بیان کرد: کتب متعددی نیز برای برپایی این جشنواره با موضوعات قرآنی و حدیثی چاپ شده است که تجربه جدیدی در کارهای جشنواره‌ای محسوب می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :