تاريخ : چهارشنبه 1396/5/25 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 60281
ضرورت آشنايي با آموزه‌هاي ديني در زمينه احساس رضايتمندي از زندگي

ضرورت آشنايي با آموزه‌هاي ديني در زمينه احساس رضايتمندي از زندگي

رئيس پژوهشكده اخلاق و روانشناسي اسلامي پژوهشگاه قرآن و حديث گفت: در معارف دين اسلام در زمينه احساس رضايتمندي از زندگي مباحث فراواني وجود دارد كه بايد زمينه آشنايي افراد فراهم شود.

حجت‌الاسلام عباس پسندیدهامروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری مرحله دوم نشست‌ تربیت مربی زندگی دینی اظهار کرد: بحث روش‌های تبیین معارف دینی در مرحله نخست این کارگاه اول تا سوم مرداد امسال مورد بحث قرار گرفت ولی در مرحله دوم که از ۲۱ تا ۲۳ مرداد امسال برگزار شده در زمینه مباحث مورد نیاز جامعه تأکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوعات مرحله دوم نشست عبارتند از مسئله رضایتمندی، عفاف و خویشتن‌داری جنسی است که در این کارگاه مباحثی مطرح می‌شود.

رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه مسئله رضایتمندی یکی از موضوعات بسیار مهم جامعه است گفت: به نظر می‌رسد واقعیت‌های زندگی مردم به گونه‌ای نیست که احساس نارضایتی در آنها منطقی باشد ولی با اعلام و اظهار احساس نارضایتی از زندگی مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: اکنون بسیاری افراد جامعه با مشکل نارضایتی از زندگی خانوادگی مواجه هستند و احساس رضایت از زندگی خانوادگی ندارند که ناشی از این است که با عوامل و مباحث که احساس رضایتمندی را به وجود می‌آورد آشنا نیستند این امر به آموزش، تمرین و مهارت نیاز دارد.

پسندیده یادآور شد:‌ در معارف دین اسلام در این زمینه سخنان فراوانی وجود دارد دانش‌پژوهان در این بخش کارگاه با معارف دین در حوزه احساس رضایتمندی از زندگی در حوزه عمومی و زندگی خانوادگی آشنا می‌شوند تا بتوانند برای جامعه تبیین کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :